Skoči na glavni sadržaj

Stručni rad

https://doi.org/10.15516/cje.v17i4.1271

Čitalačka sposobnost i književna kompetencija u nastavi književnosti i jezika u Sloveniji

Alenka Žbogar ; Department of Slovenian Language and Literature, Faculty of Arts, University of Ljubljana


Puni tekst: hrvatski pdf 334 Kb

str. 1219-1247

preuzimanja: 997

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 334 Kb

str. 1219-1247

preuzimanja: 454

citiraj


Sažetak

U radu se definiraju čitalačka sposobnost i književna kompetencija te se svrstavaju među raznovrsne kategorije komunikacijskih vještina i pismenosti koje se sustavno i proceduralno razvijaju u nastavi književnosti i jezika (posebno u nastavi književnosti). Čitalačka pismenost je sposobnost učenika da primijene ono što su naučili u školi ili drugdje u svakodnevnom životu; to je sposobnost analiziranja, kritičkog prosuđivanja i prenošenja informacija. Navodimo smjernice za nastavu književnosti da bismo potaknuli razvoj čitalačke pismenosti, kritičkog mišljenja, evaluacije i sintetiziranja na višem stupnju nego što je to slučaj u današnjoj nastavi, poticanjem razvoja čitalačke pismenosti, književne i digitalne kompetencije, kulturalnih i međukulturalnih sposobnosti, sposobnosti stvaranja interdisciplinarnih veza. Istraživanje književnosti i književna kreativnost trebali bi se češće uključivati u nastavu književnosti provedbom problemske nastave. Književnost i jezik će tako olakšati razvoj ključnih vještina (npr. čitalačkih, književnih i digitalnih vještina) uz kulturalne i međukulturalne vještine, omogućiti sposobnost stvaranja međudisciplinarnih veza te poučiti učenike kako kritički razmišljati, evaluirati i sintetizirati (što su sastavnice konvergentnog i divergentnog mišljenja).

Ključne riječi

čitanje književnih djela; čitanje za razumijevanje i s razumijevanjem; istraživanje književnosti; književno stvaranje; problemska nastava književnosti

Hrčak ID:

151231

URI

https://hrcak.srce.hr/151231

Datum izdavanja:

28.12.2015.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.945 *