hrcak mascot   Srce   HID

Sociologija i prostor : časopis za istraživanje prostornoga i sociokulturnog razvoja, Vol.53 No.3 (203) Siječanj 2016.

Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.5673/sip.53.3.2

Osobnost brenda destinacije i predviđanje ponašajnih namjera turista: primjer grada Splita

Jelena Matić   ORCID icon orcid.org/0000-0003-1101-3379 ; Institut za društvena istraživanja u Zagrebu, Hrvatska
Denis Bratko ; Sveučilište u Zagrebu, Filozofski fakultet, Odsjek za psihologiju, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (3 MB) str. 213-231 preuzimanja: 376* citiraj
APA 6th Edition
Matić, J. i Bratko, D. (2015). Osobnost brenda destinacije i predviđanje ponašajnih namjera turista: primjer grada Splita. Sociologija i prostor, 53 (3 (203)), 213-231. https://doi.org/10.5673/sip.53.3.2
MLA 8th Edition
Matić, Jelena i Denis Bratko. "Osobnost brenda destinacije i predviđanje ponašajnih namjera turista: primjer grada Splita." Sociologija i prostor, vol. 53, br. 3 (203), 2015, str. 213-231. https://doi.org/10.5673/sip.53.3.2. Citirano 24.09.2018.
Chicago 17th Edition
Matić, Jelena i Denis Bratko. "Osobnost brenda destinacije i predviđanje ponašajnih namjera turista: primjer grada Splita." Sociologija i prostor 53, br. 3 (203) (2015): 213-231. https://doi.org/10.5673/sip.53.3.2
Harvard
Matić, J., i Bratko, D. (2015). 'Osobnost brenda destinacije i predviđanje ponašajnih namjera turista: primjer grada Splita', Sociologija i prostor, 53(3 (203)), str. 213-231. doi: https://doi.org/10.5673/sip.53.3.2
Vancouver
Matić J, Bratko D. Osobnost brenda destinacije i predviđanje ponašajnih namjera turista: primjer grada Splita. Sociologija i prostor [Internet]. 28.01.2016. [pristupljeno 24.09.2018.];53(3 (203)):213-231. doi: https://doi.org/10.5673/sip.53.3.2
IEEE
J. Matić i D. Bratko, "Osobnost brenda destinacije i predviđanje ponašajnih namjera turista: primjer grada Splita", Sociologija i prostor, vol.53, br. 3 (203), str. 213-231, siječanj 2016. [Online]. doi: https://doi.org/10.5673/sip.53.3.2

Sažetak
U fokusu rada dva su fenomena koja su, iako donekle neobična, relativno
uvriježena u općoj literaturi o ponašanju potrošača i upravljanju klasičnim brendovima
– percepcija osobnosti brenda te samoprocjena podudarnosti između osobnosti
pojedinca i osobnosti brenda. U okviru rada te se fenomene razmatra u kontekstu
istraživanja ponašanja turista i marketinga mjesta, odnosno turističke destinacije. Kada
je riječ o destinacijskim brendovima, percepcija osobnosti brenda odnosi se na viđenje
toga kakva bi destinacija bila kad bi bila osoba, tj. procjenu skupa ljudskih osobina
povezanih s destinacijom. Procjena samo-podudarnosti pak podrazumijeva izjašnjavanje
osobe o tome koliko je njezina osobnost sukladna percipiranoj osobnosti destinacije.
Online istraživanjem u kojem su sudjelovali mlađi domaći posjetitelji grada Splita
(N = 263) ispitana je struktura percipirane osobnosti grada Splita te je analizirana uloga
koju percepcija osobnosti destinacije i procjena samo-podudarnosti imaju u predviđanju
ponašajnih namjera turista (preporuka i ponovni posjet). Rezultati pokazuju da
sudionici u najvećoj mjeri doživljavaju Split kao lijep, opušten i veseo, a u najmanjoj
mjeri kao radišan, glamurozan i zapadni. Oni sudionici koji osobnost Splita doživljavaju
pozitivnijom te svoju osobnost procjenjuju sukladnijom osobnosti Splita skloniji
su tome da drugima preporuče posjet Splitu od onih sudionika koji se ne smatraju
sličnima Splitu te ga općenito doživljavaju negativnijim. Ponovni posjet predviđa samo
percepcija osobnosti destinacije, pri čemu je vjerojatnije da se u Split vrate one osobe
koje njegovu osobnost vide pozitivnijom. U okviru rasprave o nalazima istaknute su
osnovne metodološke zamjerke ovom i sličnim istraživanjima te navedene neke smjernice
za buduća istraživanja i praksu.

Ključne riječi
osobnost brenda (destinacije); grad Split; samo-podudarnost; ponašajne namjere turista

Hrčak ID: 152202

URI
https://hrcak.srce.hr/152202

[engleski]

Posjeta: 658 *