hrcak mascot   Srce   HID

Pregledni rad

UTJECAJ JUTARNJE TJELOVJEŽBE DJECE PREDŠKOLSKE DOBI NA PROMJENE NEKIH MOTORIČKIH I FUNKCIONALNIH SPOSOBNOSTI

Bonita Žagar Kavran
Biljana Trajkovski ; Učiteljski fakultet u Rijeci
Zvonimir Tomac ; Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek

Puni tekst: hrvatski, pdf (604 KB) str. 51-60 preuzimanja: 1.230* citiraj
APA 6th Edition
Žagar Kavran, B., Trajkovski, B. i Tomac, Z. (2015). UTJECAJ JUTARNJE TJELOVJEŽBE DJECE PREDŠKOLSKE DOBI NA PROMJENE NEKIH MOTORIČKIH I FUNKCIONALNIH SPOSOBNOSTI. Život i škola, LXI (1), 51-60. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/152307
MLA 8th Edition
Žagar Kavran, Bonita, et al. "UTJECAJ JUTARNJE TJELOVJEŽBE DJECE PREDŠKOLSKE DOBI NA PROMJENE NEKIH MOTORIČKIH I FUNKCIONALNIH SPOSOBNOSTI." Život i škola, vol. LXI, br. 1, 2015, str. 51-60. https://hrcak.srce.hr/152307. Citirano 15.11.2019.
Chicago 17th Edition
Žagar Kavran, Bonita, Biljana Trajkovski i Zvonimir Tomac. "UTJECAJ JUTARNJE TJELOVJEŽBE DJECE PREDŠKOLSKE DOBI NA PROMJENE NEKIH MOTORIČKIH I FUNKCIONALNIH SPOSOBNOSTI." Život i škola LXI, br. 1 (2015): 51-60. https://hrcak.srce.hr/152307
Harvard
Žagar Kavran, B., Trajkovski, B., i Tomac, Z. (2015). 'UTJECAJ JUTARNJE TJELOVJEŽBE DJECE PREDŠKOLSKE DOBI NA PROMJENE NEKIH MOTORIČKIH I FUNKCIONALNIH SPOSOBNOSTI', Život i škola, LXI(1), str. 51-60. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/152307 (Datum pristupa: 15.11.2019.)
Vancouver
Žagar Kavran B, Trajkovski B, Tomac Z. UTJECAJ JUTARNJE TJELOVJEŽBE DJECE PREDŠKOLSKE DOBI NA PROMJENE NEKIH MOTORIČKIH I FUNKCIONALNIH SPOSOBNOSTI. Život i škola [Internet]. 2015 [pristupljeno 15.11.2019.];LXI(1):51-60. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/152307
IEEE
B. Žagar Kavran, B. Trajkovski i Z. Tomac, "UTJECAJ JUTARNJE TJELOVJEŽBE DJECE PREDŠKOLSKE DOBI NA PROMJENE NEKIH MOTORIČKIH I FUNKCIONALNIH SPOSOBNOSTI", Život i škola, vol.LXI, br. 1, str. 51-60, 2015. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/152307. [Citirano: 15.11.2019.]

Sažetak
Jutarnja tjelovježba ima vrlo pozitivan utjecaj na psihofizički status predškolske djece te podiže raspoloženje i unosi vedro ozračje. Ona bi se na osnovi postojeće zakonske regulative trebala provoditi u svim vrtićima, no dosadašnja istraživanja potvrđuju da je tjelesno vježbanje nedovoljno prisutno u hrvatskim vrtićima. Ovo istraživanje provedeno je s ciljem utvrđivanja utjecaja jutarnje tjelovježbe na promjene motoričkih i funkcionalnih sposobnosti djece.
Istraživanje je provedeno na uzorku od 42 ispitanika prosječne dobi od 5 godina. Eksperimentalnu skupinu činilo je 23 djece, a kontrolnu skupinu 19 djece.
Primijenjen je skup mjernih instrumenata za procjenu pet motoričkih i jedne funkcionalne sposobnosti. Eksperimentalna skupina provodila je jutarnju tjelesnu aktivnost u trajanju od 10 minuta tijekom tri mjeseca, dok kontrolna skupina nije imala takav oblik aktivnosti. Rezultati su pokazali statistički značajan napredak u pojedinim varijablama motoričkih i funkcionalnih sposobnosti nakon tri mjeseca kod obje skupine ispitanika. Iako u nominalnim vrijednostima, eksperimentalna skupina postiže nešto više rezultate, ipak pri tome nema statistički značajne razlike između skupina. Analiza dobivenih rezultata navodi na zaključak da je potrebno produžiti period provođenje programa na duži rok, minimalno devet mjeseci kao i uspoređivati grupe nakon provođenja programa u kontinuitetu (3-4 godine). Postignuti rezultati sugeriraju da se osim antropoloških obilježja u daljnjim istraživanjima jutarnje tjelovježbe prate i neki drugi parametri poput dječje motivacije, navika te promjena u prehrani.

Ključne riječi
jutarnja tjelovježba; predškolski uzrast; motoričke i funkcionalne sposobnosti djece; istraživanje; kinantropometrijska obilježja

Hrčak ID: 152307

URI
https://hrcak.srce.hr/152307

[engleski] [njemački]

Posjeta: 2.289 *