hrcak mascot   Srce   HID

Stručni rad

DIJETE, ODGOJITELJ, ARHITEKT – PARTNERSKO SUKONSTRUIRANJE PROSTORNO-MATERIJALNOGA OKRUŽENJA DJEČJEGA VRTIĆA

Anita Malašić ; DV Varaždin

Puni tekst: hrvatski, pdf (416 KB) str. 123-132 preuzimanja: 1.737* citiraj
APA 6th Edition
Malašić, A. (2015). DIJETE, ODGOJITELJ, ARHITEKT – PARTNERSKO SUKONSTRUIRANJE PROSTORNO-MATERIJALNOGA OKRUŽENJA DJEČJEGA VRTIĆA. Život i škola, LXI (1), 123-132. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/152316
MLA 8th Edition
Malašić, Anita. "DIJETE, ODGOJITELJ, ARHITEKT – PARTNERSKO SUKONSTRUIRANJE PROSTORNO-MATERIJALNOGA OKRUŽENJA DJEČJEGA VRTIĆA." Život i škola, vol. LXI, br. 1, 2015, str. 123-132. https://hrcak.srce.hr/152316. Citirano 21.04.2021.
Chicago 17th Edition
Malašić, Anita. "DIJETE, ODGOJITELJ, ARHITEKT – PARTNERSKO SUKONSTRUIRANJE PROSTORNO-MATERIJALNOGA OKRUŽENJA DJEČJEGA VRTIĆA." Život i škola LXI, br. 1 (2015): 123-132. https://hrcak.srce.hr/152316
Harvard
Malašić, A. (2015). 'DIJETE, ODGOJITELJ, ARHITEKT – PARTNERSKO SUKONSTRUIRANJE PROSTORNO-MATERIJALNOGA OKRUŽENJA DJEČJEGA VRTIĆA', Život i škola, LXI(1), str. 123-132. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/152316 (Datum pristupa: 21.04.2021.)
Vancouver
Malašić A. DIJETE, ODGOJITELJ, ARHITEKT – PARTNERSKO SUKONSTRUIRANJE PROSTORNO-MATERIJALNOGA OKRUŽENJA DJEČJEGA VRTIĆA. Život i škola [Internet]. 2015 [pristupljeno 21.04.2021.];LXI(1):123-132. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/152316
IEEE
A. Malašić, "DIJETE, ODGOJITELJ, ARHITEKT – PARTNERSKO SUKONSTRUIRANJE PROSTORNO-MATERIJALNOGA OKRUŽENJA DJEČJEGA VRTIĆA", Život i škola, vol.LXI, br. 1, str. 123-132, 2015. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/152316. [Citirano: 21.04.2021.]

Sažetak
U tradicionalnom pristupu kreiranju okruženja za djecu predškolske dobi zastupljena je slika o djetetu kao pasivnom korisniku prostornoga okruženja koje je za njega konstruirao arhitektonski autoritet. Suprotno takvom viđenju stoje suvremena nastojanja da se dijete kao aktivnoga i primarnoga korisnika okruženja ustanove ranoga i predškolskoga odgoja učini sukonstruktorom i sudizajnerom toga okruženja. Takav pristup pretpostavlja razvoj uske suradnje arhitekata i dizajnera, ali i odgojno-obrazovnih djelatnika. U radu se polazi od prirode učenja djeteta predškolske dobi koja predstavlja osnovu u procesu kreiranja kvalitetnoga prostorno-materijalnoga okruženja. U nastavku se razmatraju uloge odgojitelja i arhitekta (i dizajnera) s naglaskom na dva elementarna problema u tom procesu – problem nedostatka suradnje i problem uporabnoga predodređivanja objekta te projektiranje u skladu s tradicionalnom shemom. Završni dio rada orijentiran je na opis mozaičkoga pristupa kao poželjne metodologije koja djetetu predškolske dobi omogućuje da bude aktivni sudionik u procesu konstruiranja osobnoga prostora življenja

Ključne riječi
arhitekt; dijete predškolske dobi; odgojitelj; prostorno-materijalno okruženje; suradnja

Hrčak ID: 152316

URI
https://hrcak.srce.hr/152316

[engleski] [njemački]

Posjeta: 2.702 *