Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Konstruktivizam u suvremenom inkluzivnom odgoju i obrazovanju

Anka Jurčević Lozančić orcid id orcid.org/0000-0002-7090-6110 ; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Jasna Kudek Mirošević orcid id orcid.org/0000-0001-7582-0087 ; Osnovna škola Dragutomga Tadijanovića, Zagreb, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 643 Kb

str. 541-560

preuzimanja: 1.664

citiraj


Sažetak

Inkluzija podrazumijeva otvoreni obrazovni sustav, poštivanje osobnosti i različitosti drugoga, njegove etničke i kulturne pripadnosti, spremnost za suradnju, aktivno činjenje za dobrobit drugoga te donošenje prikladnih prosudbi i odluka. Kako bi se mogao ostvarivati navedeni pristup, odgojno-obrazovne ustanove trebaju stvarati organizacijske pretpostavke koje se temelje na shvaćanju djeteta kao socijalnog subjekta sa specifičnim potrebama, pravima i kulturom. Stavovi odgojitelja/učitelja reflektiraju se kroz njihove pozitivne, ali i negativne postupke i ponašanja što bitno određuje kvalitetu ukupnog ozračja i neposrednog rada s djecom s teškoćama. Stoga se ovim radom nastoji dobiti dodatni uvid u stavove odgojitelja i učitelja u poimanju inkluzivne prakse na ukupno 303 ispitanika (171 učitelj u redovitim osnovnim školama i 132 odgojitelja u redovitim predškolskim ustanovama).

Ključne riječi

dijete s teškoćom; inkluzija; odgojitelj; učitelj; (su) konstruktivizam

Hrčak ID:

152911

URI

https://hrcak.srce.hr/152911

Datum izdavanja:

29.12.2015.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 3.550 *