hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

Dječji doživljaj igre u predškolskoj i ranoj školskoj dobi

Višnja Rajić   ORCID icon orcid.org/0000-0002-5331-835X ; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Biserka Petrović-Sočo ; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (274 KB) str. 603-620 preuzimanja: 5.025* citiraj
APA 6th Edition
Rajić, V. i Petrović-Sočo, B. (2015). Dječji doživljaj igre u predškolskoj i ranoj školskoj dobi. Školski vjesnik, 64 (4), 603-620. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/153131
MLA 8th Edition
Rajić, Višnja i Biserka Petrović-Sočo. "Dječji doživljaj igre u predškolskoj i ranoj školskoj dobi." Školski vjesnik, vol. 64, br. 4, 2015, str. 603-620. https://hrcak.srce.hr/153131. Citirano 25.10.2021.
Chicago 17th Edition
Rajić, Višnja i Biserka Petrović-Sočo. "Dječji doživljaj igre u predškolskoj i ranoj školskoj dobi." Školski vjesnik 64, br. 4 (2015): 603-620. https://hrcak.srce.hr/153131
Harvard
Rajić, V., i Petrović-Sočo, B. (2015). 'Dječji doživljaj igre u predškolskoj i ranoj školskoj dobi', Školski vjesnik, 64(4), str. 603-620. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/153131 (Datum pristupa: 25.10.2021.)
Vancouver
Rajić V, Petrović-Sočo B. Dječji doživljaj igre u predškolskoj i ranoj školskoj dobi. Školski vjesnik [Internet]. 2015 [pristupljeno 25.10.2021.];64(4):603-620. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/153131
IEEE
V. Rajić i B. Petrović-Sočo, "Dječji doživljaj igre u predškolskoj i ranoj školskoj dobi", Školski vjesnik, vol.64, br. 4, str. 603-620, 2015. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/153131. [Citirano: 25.10.2021.]

Sažetak
Dosadašnja istraživanja igre uglavnom su proučavala igre iz perspektive odraslih bez aktivne participacije djece. Nova paradigma djetinjstva mijenja istraživački smjer i okreće ga prema djetetu kao subjektu. Autorice u radu daju uvid u dječju percepciju igre i njezinih obilježja. U istraživanju provedenom s djecom predškolskog (N = 107) i školskog uzrasta (N = 101) interpretirani su njihovi odgovori na pitanja Što je igra? Koja je tvoja najdraža igra? Što ti je potrebno za igru? Analiza dobivenih odgovora ukazuje na to da djeca vide igru kao aktivnost koju ostvaruju sa svojim vršnjacima (N = 95), te odraslom osobom (N = 46). Istraživanje je utvrdilo da djeca školskog uzrasta značajno pozitivnije percipiraju igru kao zabavu i funkcionalnu, dok djeca predškolskog uzrasta značajno pozitivnije percipiraju igru kao igranje s igračkom. Autorice zaključuju kako učitelji i odgojitelji trebaju osigurati poticajnu okolinu i vrijeme za igru s djecom kako ne bi izgubili ulaz u njihov svijet.

Ključne riječi
djetinjstvo; djeca predškolskog uzrasta; djeca školskog uzrasta; igra; obilježja igre

Hrčak ID: 153131

URI
https://hrcak.srce.hr/153131

[engleski]

Posjeta: 8.105 *