Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Procjena samoefikasnosti poučavanja prirode i društva studenata budućih učitelja primarnoga obrazovanja

Alma Škugor orcid id orcid.org/0000-0002-6797-9108 ; Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera, Osijek, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 478 Kb

str. 621-646

preuzimanja: 805

citiraj


Sažetak

Procjena samoefikasnosti poučavanja važan je preduvjet pripreme studenata budućih učitelja za rad zbog povezanosti s očekivanim ishodom poučavanja. Stoga je cilj provedenoga istraživanja bio utvrditi procjenu samoefikasnosti poučavanja Prirode i društva kod studenata 2. i 5. godine učiteljskih studija (N=535) iz četiriju regionalnih centara Republike Hrvatske. Rezultati upućuju na zaključak da se studenti procjenjuju kao vrlo samoefikasni u poučavanju Prirode i društva te da imaju visoka očekivanja ishoda poučavanja Prirode i društva. Studenti vjeruju kako samoefikasniji učitelji, te učitelji s višim očekivanim ishodima poučavanja utječu na rezultate učenika. Ako je učitelj efikasan u poučavanju Prirode i društva, i očekivani ishod poučavanja bit će bolji i obrnuto. Ako se analizira procjena samoefikasnosti studenata s obzirom na godinu studija, tada se može zaključiti da se studenti 5. godine procjenjuju samoefikasniji, što se i očekivalo, ali da se studenti ne razlikuju u procjeni očekivanih ishoda poučavanja Prirode i društva, nego obje skupine studenata imaju visoka očekivanja ishoda poučavanja. Studentima je potrebno osigurati zadržavanje razvijene samoefikasnosti poučavanja Prirode i društva te njezin prijenos u buduću učiteljsku praksu, a pripravnicima i učiteljima omogućiti organizirani sustav potpore različitim oblicima cjeloživotnoga učenja.

Ključne riječi

metodika nastave prirode i društva; očekivani ishod poučavanja; samoefikasnost poučavanja; studenti učiteljskih studija

Hrčak ID:

153133

URI

https://hrcak.srce.hr/153133

Datum izdavanja:

29.12.2015.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.599 *