hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

Procjena samoefikasnosti poučavanja prirode i društva studenata budućih učitelja primarnoga obrazovanja

Alma Škugor   ORCID icon orcid.org/0000-0002-6797-9108 ; Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera, Osijek, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (478 KB) str. 621-646 preuzimanja: 471* citiraj
APA 6th Edition
Škugor, A. (2015). Procjena samoefikasnosti poučavanja prirode i društva studenata budućih učitelja primarnoga obrazovanja. Školski vjesnik, 64 (4), 621-646. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/153133
MLA 8th Edition
Škugor, Alma. "Procjena samoefikasnosti poučavanja prirode i društva studenata budućih učitelja primarnoga obrazovanja." Školski vjesnik, vol. 64, br. 4, 2015, str. 621-646. https://hrcak.srce.hr/153133. Citirano 28.10.2021.
Chicago 17th Edition
Škugor, Alma. "Procjena samoefikasnosti poučavanja prirode i društva studenata budućih učitelja primarnoga obrazovanja." Školski vjesnik 64, br. 4 (2015): 621-646. https://hrcak.srce.hr/153133
Harvard
Škugor, A. (2015). 'Procjena samoefikasnosti poučavanja prirode i društva studenata budućih učitelja primarnoga obrazovanja', Školski vjesnik, 64(4), str. 621-646. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/153133 (Datum pristupa: 28.10.2021.)
Vancouver
Škugor A. Procjena samoefikasnosti poučavanja prirode i društva studenata budućih učitelja primarnoga obrazovanja. Školski vjesnik [Internet]. 2015 [pristupljeno 28.10.2021.];64(4):621-646. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/153133
IEEE
A. Škugor, "Procjena samoefikasnosti poučavanja prirode i društva studenata budućih učitelja primarnoga obrazovanja", Školski vjesnik, vol.64, br. 4, str. 621-646, 2015. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/153133. [Citirano: 28.10.2021.]

Sažetak
Procjena samoefikasnosti poučavanja važan je preduvjet pripreme studenata budućih učitelja za rad zbog povezanosti s očekivanim ishodom poučavanja. Stoga je cilj provedenoga istraživanja bio utvrditi procjenu samoefikasnosti poučavanja Prirode i društva kod studenata 2. i 5. godine učiteljskih studija (N=535) iz četiriju regionalnih centara Republike Hrvatske. Rezultati upućuju na zaključak da se studenti procjenjuju kao vrlo samoefikasni u poučavanju Prirode i društva te da imaju visoka očekivanja ishoda poučavanja Prirode i društva. Studenti vjeruju kako samoefikasniji učitelji, te učitelji s višim očekivanim ishodima poučavanja utječu na rezultate učenika. Ako je učitelj efikasan u poučavanju Prirode i društva, i očekivani ishod poučavanja bit će bolji i obrnuto. Ako se analizira procjena samoefikasnosti studenata s obzirom na godinu studija, tada se može zaključiti da se studenti 5. godine procjenjuju samoefikasniji, što se i očekivalo, ali da se studenti ne razlikuju u procjeni očekivanih ishoda poučavanja Prirode i društva, nego obje skupine studenata imaju visoka očekivanja ishoda poučavanja. Studentima je potrebno osigurati zadržavanje razvijene samoefikasnosti poučavanja Prirode i društva te njezin prijenos u buduću učiteljsku praksu, a pripravnicima i učiteljima omogućiti organizirani sustav potpore različitim oblicima cjeloživotnoga učenja.

Ključne riječi
metodika nastave prirode i društva; očekivani ishod poučavanja; samoefikasnost poučavanja; studenti učiteljskih studija

Hrčak ID: 153133

URI
https://hrcak.srce.hr/153133

[engleski]

Posjeta: 856 *