Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.15516/cje.v17i0.1339

Vrijednosti i vrijednosne orijentacije studenata, budućih učitelja i odgojitelja

Žana Bojović ; Faculty of Teacher Education, University of Užice
Danijela Vasilijević ; Faculty of Teacher Education, University of Užice
Danijela Sudzilovski ; Faculty of Teacher Education, University of Užice


Puni tekst: engleski pdf 342 Kb

str. 11-35

preuzimanja: 556

citiraj

Puni tekst: hrvatski pdf 342 Kb

str. 11-35

preuzimanja: 634

citiraj


Sažetak

Putem teorijske znanstvene sinteze s više se aspekata razmatra fenomen vrijednosti i vrijednosnih orijentacija mladih. U okvirima takvog pristupa prezentiraju se i obrazlažu različite klasifikacije vrijednosti i vrijednosnih orijentacija mladih i traži najpovoljnija osnova za ispitivanje vrijednosti i vrijednosnih orijentacija studenata učiteljskih fakulteta, budućih učitelja i odgojitelja. Na slučajnom uzorku od 252 studenta učiteljskih fakulteta, na kraju školske 2013/14. godine, a na temelju Rokičeve liste vrijednosti, izvršeno je empirijsko istraživanje transferzalnog tipa, s osnovnim ciljem da se utvrde terminalne (poželjna stanja, ciljevi kojima se teži) i instrumentalne (idealizirani načini ponašanja kako bi se ostvarile terminalne vrijednosti) vrijednosti studenata. Rang-lista nastala kao rezultat kvantitativne i kvalitativne analize prikupljenih podataka pokazuje da su studenti učiteljskih fakulteta orijentirani na: a) obiteljsku sigurnost, sreću, slobodu, iskreno prijateljstvo, unutarnji sklad... (terminalne vrijednosti) i b) poštenje, odgovornost, sposobnost... (instrumentalne vrijednosti). Istraživanje pokazuje visok stupanj ujednačenosti studenata u preferenciji terminalnih vrijednosti, a kod instrumentalnih se vrijednosti, osim tri prve na ljestvici, uočavaju značajne razlike.

Ključne riječi

instrumentalne vrijednosti; Rokeachova lista; terminalne vrijednosti

Hrčak ID:

153252

URI

https://hrcak.srce.hr/153252

Datum izdavanja:

30.11.2015.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.474 *