Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.15516/cje.v17i0.1161

Istraživanje percepcija studenata o kvaliteti usluge visokog obrazovanja

Ines Dužević ; Faculty of Economics and Business University of Zagreb
Anita Čeh Časni ; Faculty of Economics and Business University of Zagreb
Tonći Lazibat ; Faculty of Economics and Business University of Zagreb


Puni tekst: engleski pdf 353 Kb

str. 37-67

preuzimanja: 338

citiraj

Puni tekst: hrvatski pdf 353 Kb

str. 37-67

preuzimanja: 631

citiraj


Sažetak

Promjene u visokoobrazovnom sustavu dovele su do situacije da visoka učilišta moraju sve više pažnje posvetiti svojim studentima. Zadržavanje studenata i osiguranje njihova zadovoljstva osnova su održivog uspjeha visokih učilišta. Stoga se u ovom radu analiziraju percepcije studenata o kvaliteti visokoobrazovne usluge. Osnovni je cilj rada istražiti kako studenti u hrvatskom sustavu visokog obrazovanja percipiraju kvalitetu usluge, te postoje li razlike s obzirom na pojedine osobine studenata. Na temelju HEdPERF instrumenta prikupljeni su podaci od 1454 studenta s 93 visoka učilišta u Republici Hrvatskoj. Provedena je analiza glavnih komponenti kako bi se definirale ključne dimenzije kvalitete. Na temelju rezultata analize izdvojeno je pet dimenzija: dostupnost, neakademska dimenzija, akademska dimenzija, prostor i studijski programi, ugled visokog učilišta. Drugi dio istraživanja temeljio se na ispitivanju utjecaja kontrolnih varijabli na percepcije kvalitete. Rezultati su pokazali postojanje statistički signifikantne razlike između percepcija studenata za većinu promatranih kontrolnih varijabli.

Ključne riječi

analiza glavnih komponenata; dimenzije kvalitete; HEdPERF; zadovoljstvo korisnika

Hrčak ID:

153251

URI

https://hrcak.srce.hr/153251

Datum izdavanja:

30.11.2015.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.963 *