Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.15516/cje.v17i0.872

Stajališta nastavnika o oblicima pomoći za učenike s poteškoćama u učenju

Amalija Žakelj ; National Education Institute of Slovenia


Puni tekst: engleski pdf 360 Kb

str. 69-102

preuzimanja: 312

citiraj

Puni tekst: hrvatski pdf 360 Kb

str. 69-102

preuzimanja: 346

citiraj


Sažetak

Ovaj rad prikazuje oblike pomoći za učenike s poteškoćama u učenju matematike u osnovnim školama u Sloveniji. Provedeno istraživanje vezano je uz primjenu različitih vrsta potpore po preporuci Radnog koncepta: Poteškoće u učenju u osnovnim školama, uz pretpostavku da škole nude podršku putem individualnih planova rada za učenike s poteškoćama u učenju. Kako bi procijenili primjenu pomoći koja se nudi učenicima s poteškoćama u učenju za vrijeme sata i nakon redovite nastave matematike koristili smo se upitnikom kao i za procjenu zadovoljstva nastavnika s učinkovitošću različitih oblika pomoći za učenike s poteškoćama u učenju matematike. Od ispitanika se tražila procjena putem različitih skala: mjerenje učestalosti implementacije različitih oblika pomoći za vrijeme i izvan nastave (od : 1 – nikada, 2 – rijetko, 3 – često, 4 – uvijek), kao i procjena učinkovitosti s određenim oblicima pomoći za učenike s poteškoćama u učenju matematike kroz skalu procjene (od: 1 – nezadovoljan s učinkovitošću, 2 – jedva zadovoljan s učinkovitošću, 3 – osrednje zadovoljan s učinkovitošću, 4 – dosta zadovoljan s učinkovitošću, 5 – vrlo zadovoljan s učinkovitošću. Rezultati empirijskog istraživanja pokazali su da se nastavnici najčešće koriste dopunskom nastavom, pomažu učenicima u produženom boravku i dodatno im individualno pomoći izvan redovite nastave; za vrijeme redovite nastave uglavnom prilagođavaju izvedbeni plan rada, prilagođavaju model konsolidacije znanja te prilagođavaju primjenu prikladnih alata za učenje. Vezano uz proces poučavanja najviša ocjena dana je zadovoljstvu s učinkovitim prilagođavanjem modela konsolidacije znanja te poticanju korištenja materijala za učinkovito poučavanje.

Ključne riječi

dodatna individualna pomoć; poteškoća u učenju; „leteći“ specijalni pedagozi; učenici s poteškoćama u učenju; oblici pomoći

Hrčak ID:

153245

URI

https://hrcak.srce.hr/153245

Datum izdavanja:

30.11.2015.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.449 *