hrcak mascot   Srce   HID

Original scientific paper

Klović i Medičejci

Silvia Meloni Trkulja

Fulltext: italian, pdf (28 MB) pages 91-98 downloads: 199* cite
APA 6th Edition
Meloni Trkulja, S. (1983). Giulio Clovio e i Medici. Peristil, 26 (1), 91-98. Retrieved from https://hrcak.srce.hr/153867
MLA 8th Edition
Meloni Trkulja, Silvia. "Giulio Clovio e i Medici." Peristil, vol. 26, no. 1, 1983, pp. 91-98. https://hrcak.srce.hr/153867. Accessed 9 May 2021.
Chicago 17th Edition
Meloni Trkulja, Silvia. "Giulio Clovio e i Medici." Peristil 26, no. 1 (1983): 91-98. https://hrcak.srce.hr/153867
Harvard
Meloni Trkulja, S. (1983). 'Giulio Clovio e i Medici', Peristil, 26(1), pp. 91-98. Available at: https://hrcak.srce.hr/153867 (Accessed 09 May 2021)
Vancouver
Meloni Trkulja S. Giulio Clovio e i Medici. Peristil [Internet]. 1983 [cited 2021 May 09];26(1):91-98. Available from: https://hrcak.srce.hr/153867
IEEE
S. Meloni Trkulja, "Giulio Clovio e i Medici", Peristil, vol.26, no. 1, pp. 91-98, 1983. [Online]. Available: https://hrcak.srce.hr/153867. [Accessed: 09 May 2021]

Abstracts
Autorica donosi nove podatke o odnosu Julija Klovića sa Firenzom. Već godine 1544. nastojao je vojvoda Cosimo I. da ga dobije u svoju službu, ali mu je to pošlo za rukom tek 1551, kad je kardinal Alessando Farnese došao iz Rima u Firenzu. Vincenzo Borghini izvještava 1552. da Klović radi za Cosima I., a 22. VI. 1553. umjetnik je dobio stan u palači Pitti. Tu se nalazi do 11. XI. iste godine. Do toga je datuma već naslikao »Raspeće« (signirano i datirano 1553) i »Oplakivanje«. Do sada se vjerovalo da su te dvije minijature, uz jedan kasniji «Autoportret», jedini radovi nastali u Firenzi. Autorica međutim otkriva u prvom inventaru galerije Uffizi (1589) zabilježeno sedam radova i zahvaljujući njihovu opisu identificira ih kao do danas sačuvane: »Sv. Krstitelj», »Glava žene« (zapravo Bogorodica iz Navještenja) i »Otmicu Ganimeda» na kojoj je glavni lik rađen prema Michelangelovu crtežu, dok su Klovićev dodatak lik psa i pejzažna pozadina. »Portret Eleonore di Toledo« je izgubljen, ali izgled mu je poznat po kopiji Daniela Froeschela iz konca XVI. stoljeća. Analizirajući i vrednujući pomenute Klovićeve minijature, autorica istiće da njihov simbolski supstrat vjerno ilustrira profinjenu kulturu farnezijanske sredine.

Hrčak ID: 153867

URI
https://hrcak.srce.hr/153867

[english] [italian]

Visits: 494 *