hrcak mascot   Srce   HID

Pregledni rad

Identiteti i globalizacija: mitovi i realnost

Sabina Mihelj ; Institutum Studiorum Humanitatis, Ljubljana

Puni tekst: hrvatski, pdf (9 MB) str. 147-154 preuzimanja: 286* citiraj
APA 6th Edition
Mihelj, S. (2001). Identiteti i globalizacija: mitovi i realnost. Revija za sociologiju, 32 (3-4), 147-154. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/154065
MLA 8th Edition
Mihelj, Sabina. "Identiteti i globalizacija: mitovi i realnost." Revija za sociologiju, vol. 32, br. 3-4, 2001, str. 147-154. https://hrcak.srce.hr/154065. Citirano 16.10.2019.
Chicago 17th Edition
Mihelj, Sabina. "Identiteti i globalizacija: mitovi i realnost." Revija za sociologiju 32, br. 3-4 (2001): 147-154. https://hrcak.srce.hr/154065
Harvard
Mihelj, S. (2001). 'Identiteti i globalizacija: mitovi i realnost', Revija za sociologiju, 32(3-4), str. 147-154. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/154065 (Datum pristupa: 16.10.2019.)
Vancouver
Mihelj S. Identiteti i globalizacija: mitovi i realnost. Revija za sociologiju [Internet]. 2001 [pristupljeno 16.10.2019.];32(3-4):147-154. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/154065
IEEE
S. Mihelj, "Identiteti i globalizacija: mitovi i realnost", Revija za sociologiju, vol.32, br. 3-4, str. 147-154, 2001. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/154065. [Citirano: 16.10.2019.]

Sažetak
Konceptualiziramo li globalizaciju kao mit, taj se fenomen može prepoznati kao dvojak proces koji istodobno predstavlja izazov lokalnome i jača ga. Sraz između tih dvaju procesa ne treba izjednačavati sa sukobom između tradicije i moderniteta, a također se ni globalizacija ne ograničava na 20. stoljeće. Mogli bi se navesti mnogi primjeri kulturne razmjene da bi se pokazalo kako kroz cijelu povijest, čovječanstvo nije bilo skup točno definiranih i odijeljenih kolektiva koji bi se ponašali kao kulturne monade. Takvo razumijevanje globalizacije također sugerira specifično razumijevanje identiteta koje naglašava identifikaciju (kao proces), a ne identitet (kao nepromjenjivu realnost). Ali ako je globalizacija već višestoljetni proces, i ako su stoga različite kulture i drugi tipovi identiteta već odavno u dodiru te ako bi trebalo misliti na osnovi identifikacija, a ne identiteta — zašto su te teme tek sada postale tako važne? Jedno moguće objašnjenje uspostavlja vezu između poplave različitih rasprava o identitetu i globalizaciji i mentalnih, ekonomskih i političkih struktura suvremene kulture supermarketa, koju karakterizira poplava razlika uz istodobno potiskivanje artikuliranih sukoba.

Ključne riječi
globalizacija; identitet; mit

Hrčak ID: 154065

URI
https://hrcak.srce.hr/154065

[engleski]

Posjeta: 555 *