hrcak mascot   Srce   HID

Stručni rad

PUPPET SHOW AS INCENTIVE FOR CREATIVE GAMES AT TEACHER TRAINING STUDIES

Sanja Vrcić-Mataija ; Odjel za nastavničke studije u Gospiću Sveučilišta u Zadru
Ana Vivoda ; Odjel za nastavničke studije u Gospiću Sveučilišta u Zadru
Ines Cvitković-Kalanjoš ; Odjel za nastavničke studije u Gospiću Sveučilišta u Zadru

Puni tekst: hrvatski, doc (958 KB) str. 79-88 preuzimanja: 397* citiraj
APA 6th Edition
Vrcić-Mataija, S., Vivoda, A. i Cvitković-Kalanjoš, I. (2015). LUTKARSKA PREDSTAVA KAO POTICAJ STVARALAČKOJ IGRI NA UČITELJSKOM STUDIJU. Magistra Iadertina, 10. (1.), 79-88. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/154216
MLA 8th Edition
Vrcić-Mataija, Sanja, et al. "LUTKARSKA PREDSTAVA KAO POTICAJ STVARALAČKOJ IGRI NA UČITELJSKOM STUDIJU." Magistra Iadertina, vol. 10., br. 1., 2015, str. 79-88. https://hrcak.srce.hr/154216. Citirano 14.07.2020.
Chicago 17th Edition
Vrcić-Mataija, Sanja, Ana Vivoda i Ines Cvitković-Kalanjoš. "LUTKARSKA PREDSTAVA KAO POTICAJ STVARALAČKOJ IGRI NA UČITELJSKOM STUDIJU." Magistra Iadertina 10., br. 1. (2015): 79-88. https://hrcak.srce.hr/154216
Harvard
Vrcić-Mataija, S., Vivoda, A., i Cvitković-Kalanjoš, I. (2015). 'LUTKARSKA PREDSTAVA KAO POTICAJ STVARALAČKOJ IGRI NA UČITELJSKOM STUDIJU', Magistra Iadertina, 10.(1.), str. 79-88. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/154216 (Datum pristupa: 14.07.2020.)
Vancouver
Vrcić-Mataija S, Vivoda A, Cvitković-Kalanjoš I. LUTKARSKA PREDSTAVA KAO POTICAJ STVARALAČKOJ IGRI NA UČITELJSKOM STUDIJU. Magistra Iadertina [Internet]. 2015 [pristupljeno 14.07.2020.];10.(1.):79-88. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/154216
IEEE
S. Vrcić-Mataija, A. Vivoda i I. Cvitković-Kalanjoš, "LUTKARSKA PREDSTAVA KAO POTICAJ STVARALAČKOJ IGRI NA UČITELJSKOM STUDIJU", Magistra Iadertina, vol.10., br. 1., str. 79-88, 2015. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/154216. [Citirano: 14.07.2020.]

Sažetak
The paper analyses the project of puppet show as a result of correlative type of teaching of Scene Culture, Visual Culture and Teaching Music Methodology, involving students of second and third year of study at the Department of Teacher’s Studies in Gospić. Relying on a dramatized literary text written by Sanja Lovrenčić – Salt on a Magpie’s Tail, students guided by their mentors, designed, manufactured and animated rod puppets, scenography and musical soundtrack, directed the play and performed it publicly. The process of creating a performance took place within one semester, initiating a number of creative games as a stimulus in the work of future Masters of Primary Education; role-playing, animation, game movement, playing with shapes, materials, colours and music.

Ključne riječi
creative play; project teaching; puppet show; teacher-training studies

Hrčak ID: 154216

URI
https://hrcak.srce.hr/154216

[hrvatski]

Posjeta: 733 *