hrcak mascot   Srce   HID

Stručni rad

LIK-LUTKA STALNI I POVREMENI ČLAN ODGOJNE SKUPINE

Zdenka Đerđ ; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu

Puni tekst: hrvatski, doc (159 KB) str. 89-101 preuzimanja: 439* citiraj
APA 6th Edition
Đerđ, Z. (2015). LIK-LUTKA STALNI I POVREMENI ČLAN ODGOJNE SKUPINE. Magistra Iadertina, 10. (1.), 89-101. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/154217
MLA 8th Edition
Đerđ, Zdenka. "LIK-LUTKA STALNI I POVREMENI ČLAN ODGOJNE SKUPINE." Magistra Iadertina, vol. 10., br. 1., 2015, str. 89-101. https://hrcak.srce.hr/154217. Citirano 14.07.2020.
Chicago 17th Edition
Đerđ, Zdenka. "LIK-LUTKA STALNI I POVREMENI ČLAN ODGOJNE SKUPINE." Magistra Iadertina 10., br. 1. (2015): 89-101. https://hrcak.srce.hr/154217
Harvard
Đerđ, Z. (2015). 'LIK-LUTKA STALNI I POVREMENI ČLAN ODGOJNE SKUPINE', Magistra Iadertina, 10.(1.), str. 89-101. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/154217 (Datum pristupa: 14.07.2020.)
Vancouver
Đerđ Z. LIK-LUTKA STALNI I POVREMENI ČLAN ODGOJNE SKUPINE. Magistra Iadertina [Internet]. 2015 [pristupljeno 14.07.2020.];10.(1.):89-101. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/154217
IEEE
Z. Đerđ, "LIK-LUTKA STALNI I POVREMENI ČLAN ODGOJNE SKUPINE", Magistra Iadertina, vol.10., br. 1., str. 89-101, 2015. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/154217. [Citirano: 14.07.2020.]

Sažetak
Lik-lutka kao osnovno izražajno sredstvo lutkarskoga kazališta, samodostatan je medij i u odgoju i u obrazovanju. Tako je lik-lutka kao stalni i povremeni član odgojne skupine iznimno učinkovit u odgojno-obrazovnom procesu predškolskog odgoja i razredne nastave, a stvaralački poticajan i za studente odgajateljskog i učiteljskog studija. Rad sažima višegodišnja pojedinačna iskustva prethodno lutkarsko-kazališno educiranih zagrebačkih odgojitelja i učitelja te studenata PO Učiteljskog fakulteta – Odsjeka u Petrinji. I odgajateljima i učiteljima u svakodnevnom radu s djecom, a i studentima, određeni likovi-lutke su prijenosnici, a i pronosioci, zasebnih i povezanih odgojnih, problemskih te obrazovno-nastavnih sadržaja. U tom su postupku prethodno osmišljene i odigrane lutkarske igre i etide odgojitelja i učitelja polazišta za problemsko-odgojne procese ili interdisciplinarne prirodoslovne i govorno-umjetničke obrazovno-nastavne sadržaje. Nakon uvodnog polazišta, daljnji odgojno-problemski ili obrazovni proces određenoga sadržaja ili teme realizira se u zajedničkom, pojedinačnom i skupnom radu sa svim članovima odgojne skupine. U tom se procesu tema (sadržaj ili problem) detaljnije upoznaje, sagledavaju se različiti njezini aspekti, propituje se, istražuje i izabire prihvatljivo stajalište, odnosno prihvatljivo rješenje, ako je tema vezana uz možebitni problem. Sličan je i proces obrazovnog ili nastavnog sadržaja, kada se nastavni sadržaj lutkarskom igrom predstavlja, a pojedinačnim se i skupnim etidama i igrama u različitim varijacijama ponavlja, usvaja, provjerava i ocjenjuje usvojena razina znanja, već primijenjenog medijem lika-lutke. Rad analizira likove-lutke kao stalne i povremene članove odgojne skupine različitih vrsta. Ljudski su likovi Pero – šestogodišnji dječak, Tip – zaštitar, Sonja – strana studentica i Mara – mljekarica; životinjska vrsta je Skakač – žabac, a vila Mila je fantastično biće. Navedeni likovi-lutke oblikovani su kao ručne, štapne, stolne i plošne lutke.

Ključne riječi
lik-lutka; lutkarska igra; lutkarska etida; odgojna skupina; scenski prostor

Hrčak ID: 154217

URI
https://hrcak.srce.hr/154217

[engleski]

Posjeta: 762 *