Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.15644/asc50/1/9

Razvojni defekti cakline kod djece s intelektualnim teškoćama

Vesna Erika MODRIĆ ; Stomatološka poliklinika Zagreb, Zagreb, Hrvatska
Željko Verzak ; Stomatološki fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Stomatološki fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Zoran Karlović ; Stomatološki fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 238 Kb

str. 65-71

preuzimanja: 638

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 238 Kb

str. 65-71

preuzimanja: 586

citiraj


Sažetak

Svrha: Istražiti frekvenciju razvojnih defekata cakline (RDC) kod djece s intelektualnim teškoćama. Ispitanici i postupci: U istraživanju su sudjelovala djeca u dobi od 5 do 18 godina (72 djeteta s intelektualnim teškoćama i 72 kontrolna ispitanika). Ispitivala se pojavnost razvojnih defekata cakline na svim zubima koristeći se modificiranim indeksom razvojnih defekata cakline. Rezultati: Od 72 djeteta s intelektualnim teškoćama u ovom istraživanju, njih 20 (27,78 %) imalo je razvojne defekte cakline, za razliku od 8 djece (11,11 %) u kontrolnoj skupini, što je bilo statistički značajno (p = 0,021). Većina djece u objema skupinama imala je ograničena zatamnjenja. Dječaci i djevojčice u jednoj i drugoj skupini češće su imali zahvaćene gornje zube od donjih, a asimetrična ograničena zatamnjenja bila su češća od istovrsnih simetričnih defekata. Djeci u objema skupinama većinom su bili zatamnjeni gornji sjekutići. Zaključak: Djeca s intelektualnim teškoćama češće imaju razvojne caklinske defekte od kontrolnih ispitanika. Caklinski defekti povećavaju rizik od nastanka karijesa, a slabija mehanička svojstva cakline utječu na neuspjeh konzervativne terapije.

Ključne riječi

intelektualni poremećaj; dijete; zubna caklina

Hrčak ID:

154362

URI

https://hrcak.srce.hr/154362

Datum izdavanja:

17.3.2016.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.094 *