hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

Sociologija i poduzetništvo

Drago Čengić ; Institut za društvena istraživanja Sveučilišta u Zagrebu

Puni tekst: hrvatski, pdf (6 MB) str. 11-16 preuzimanja: 221* citiraj
APA 6th Edition
Čengić, D. (1992). Sociologija i poduzetništvo. Revija za sociologiju, 23 (1-2), 11-16. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/154970
MLA 8th Edition
Čengić, Drago. "Sociologija i poduzetništvo." Revija za sociologiju, vol. 23, br. 1-2, 1992, str. 11-16. https://hrcak.srce.hr/154970. Citirano 16.10.2019.
Chicago 17th Edition
Čengić, Drago. "Sociologija i poduzetništvo." Revija za sociologiju 23, br. 1-2 (1992): 11-16. https://hrcak.srce.hr/154970
Harvard
Čengić, D. (1992). 'Sociologija i poduzetništvo', Revija za sociologiju, 23(1-2), str. 11-16. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/154970 (Datum pristupa: 16.10.2019.)
Vancouver
Čengić D. Sociologija i poduzetništvo. Revija za sociologiju [Internet]. 1992 [pristupljeno 16.10.2019.];23(1-2):11-16. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/154970
IEEE
D. Čengić, "Sociologija i poduzetništvo", Revija za sociologiju, vol.23, br. 1-2, str. 11-16, 1992. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/154970. [Citirano: 16.10.2019.]

Sažetak
U ovom se radu razmatra odnos sociologije i poduzetništva u kontekstu razvoja hrvatske sociologije u proteklih 20-ak godina. Autor smatra da se sociolozi nisu eksplicitno bavili poduzetništvom u današnjem smislu tog pojma (čovjek kao »homo oeconomicus« u liberalnom društvu), već je poduzetništvo ciklički prisutno u raspravama o osnovnim problemima privrednog i društvenog razvoja, i to u okviru zasebnih socioloških disciplina.
Sadašnji razgovori o poduzetništvu na ovim prostorima imaju novu kvalitetu utoliko što polaze od novog koncepta privredne slobode, kao privredne slobode pojedinaca a ne samo kolektiviteta. Sve je to, uz već vidljive društvene i političke promjene, dovelo do reafirmacije poduzeća, privatnog vlasništva i managementa.
Sociološki pristup poduzetništvu traži danas: a) obrazovanje iz »ekonomske sociologije« i prakse managementa, b) suradnju sa drugim profesijama (ekonomisti, pravnici, psiholozi), c) sociološku ekspertizu konkretnih poduzetničkih i managerskih problema.

Hrčak ID: 154970

URI
https://hrcak.srce.hr/154970

[engleski]

Posjeta: 360 *