Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Organizacijska kultura: operacionalizacija i istraživanje

Fikreta Bahtijarević-Šiber ; Ekonomski fakultet, Zagreb


Puni tekst: hrvatski pdf 9.197 Kb

str. 27-39

preuzimanja: 2.768

citiraj


Sažetak

Organizacijska ili korporacijska kultura novi je i izuzetno značajan koncept za analizu organizacijske uspješnosti i razvoja. Rezultat je »ekstenzije humanizirajućih utjecaja na management« i sve većeg otklona organizacijske i managerske teorije od isključivo racionalnog pristupa u razumjevanju organizacijskog ponašanja. On rezimira naglasak koji se u suvremenim organizacijama stavlja na ljudske potencijale i općenito »meke« elemente. Ovaj rad je usmjeren na pokušaj operacionalizacije i empirijske analize organizacijske kulture koja još uvijek, unatoč velikom teorijskom interesu za taj koncept, nedostaje. Teorijsko polazište operacionalizacije
je promatranje organizacijske kulture kao specifičnog stila ponašanja i orjentacije organizacije. U skladu s tim konstruirana je ljestvica, Likertovog tipa, od 39 čestica koje obuhvaćaju različite orjentacije. Istraživanje je provedeno na uzorku od 800 respondenata. Faktorizacija dobivenih rezultata pokazuje šest dimenzija, faktora, organizacijske kulture. One se s obzirom na međusobne povezanosti i prirodu čestica koji ih objašnjavaju, diferenciraju u dvije osnovne orjentacije odnosno tipa kulture: dinamičnu, kreativnu kulturu i statičnu, birokratsku kulturu. Kvalitativna analiza ukazuje na dominaciju birokratske kulture u analiziranim poduzećima.

Ključne riječi

Hrčak ID:

154976

URI

https://hrcak.srce.hr/154976

Datum izdavanja:

30.6.1992.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 4.675 *