hrcak mascot   Srce   HID

Stručni rad

Pojmovne odrednice iz marketing managementa

Veronika Vugrinec-Hitrec ; Ekonomski fakultet, Zagreb

Puni tekst: hrvatski, pdf (11 MB) str. 51-64 preuzimanja: 530* citiraj
APA 6th Edition
Vugrinec-Hitrec, V. (1992). Pojmovne odrednice iz marketing managementa. Revija za sociologiju, 23 (1-2), 51-64. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/154987
MLA 8th Edition
Vugrinec-Hitrec, Veronika. "Pojmovne odrednice iz marketing managementa." Revija za sociologiju, vol. 23, br. 1-2, 1992, str. 51-64. https://hrcak.srce.hr/154987. Citirano 20.10.2019.
Chicago 17th Edition
Vugrinec-Hitrec, Veronika. "Pojmovne odrednice iz marketing managementa." Revija za sociologiju 23, br. 1-2 (1992): 51-64. https://hrcak.srce.hr/154987
Harvard
Vugrinec-Hitrec, V. (1992). 'Pojmovne odrednice iz marketing managementa', Revija za sociologiju, 23(1-2), str. 51-64. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/154987 (Datum pristupa: 20.10.2019.)
Vancouver
Vugrinec-Hitrec V. Pojmovne odrednice iz marketing managementa. Revija za sociologiju [Internet]. 1992 [pristupljeno 20.10.2019.];23(1-2):51-64. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/154987
IEEE
V. Vugrinec-Hitrec, "Pojmovne odrednice iz marketing managementa", Revija za sociologiju, vol.23, br. 1-2, str. 51-64, 1992. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/154987. [Citirano: 20.10.2019.]

Sažetak
U ekonomskoj teoriji je marketing prisutan, skoro već jedno stoljeće. Preciznije od 1990. godine, kada su otpočeli prvi tečajevi marketinga, na Harvard Business Scholu. Od tada pa do danas, izredalo se oko desetak različitih škola mišljanja marketinga, od čisto ekonomskih, do neekonomskih, u kojima se saželo postojeće znanje iz različitih društvenih znanosti, posebno onih, koje se bave proučavanjem ponašanja pojedinaca i organizacija.
Preobrazba marketinga, iz ekonomske u višedisciplinamu teoriju i praksu, izvedena je unutar njega samog, sa željom da se održi na položaju jedne od ključnih poluga modernog managementa.
U uvjetima globalne konkurencije na tržištu 90-ih, strategije marketinga su nezamjenjive, kako pri stvaranju standardizirane — masovne ponude roba, tako i za diferenciranu i personificiranu ponudu. Uz odgovarajuće prilagođavanje, primijenjiv je kako u malim privatnim firmama, tako i u supergigantskim globalnim korporacijama.
Zahvaljujući dokazanoj djelotvornosti u ekonomskom životu, marketing je postao interesantnom vještinom u pripremi razmjene bilo koje vrijednosti. Primjerice, za prihvaćanje ideja i društvenih pokreta, ljudi — kandidati za predsjednika država i vlada, religije, kulturnih dobara, nacionalne povijesti i ukusa, različitih društvenih institucija (vojska, policija) i si. Riječju, njegova se primjena širi s ekonomske, na sve ostale sfere dništvenog života. Svagdje tamo, gdje se razmjenjuju neke vrijednosti.
Valjalo je istaći ovih nekoliko uvodnih naznaka, da bi se objasnilo zašto se redakcija »Revije za sociologiju« odlučila ponuditi svoj prostor izboru bitnih pojmovnih odrednica iz marketing managementa. Jer, upravo je marketing područje dodira, zajedničkog promišljanja i djelovanja ekonomista, sociologa, psihologa, antropologa i drugih struka.
Da bi međusobno uspješno komunicirale, struke se moraju razumijeti. Prvi korak shvaćanju je, pojmovno određenje kategorijalnog aparata s kojim se struka služi. U ovom slučaju je to marketing management. Odabrana je skupina najučestalijih pojmova, koji predstavljaju bit struke, a najbliži su ostalim neekonomskim disciplinama.

Hrčak ID: 154987

URI
https://hrcak.srce.hr/154987

[engleski]

Posjeta: 677 *