hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

Poduzetništvo – način ponašanja organizacije i menedžmenta

Fikreta Bahtijarević-Šiber ; Ekonomski fakultet, Zagreb

Puni tekst: hrvatski, pdf (12 MB) str. 529-541 preuzimanja: 548* citiraj
APA 6th Edition
Bahtijarević-Šiber, F. (1990). Poduzetništvo – način ponašanja organizacije i menedžmenta. Revija za sociologiju, 21 (3), 529-541. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/155251
MLA 8th Edition
Bahtijarević-Šiber, Fikreta. "Poduzetništvo – način ponašanja organizacije i menedžmenta." Revija za sociologiju, vol. 21, br. 3, 1990, str. 529-541. https://hrcak.srce.hr/155251. Citirano 15.10.2019.
Chicago 17th Edition
Bahtijarević-Šiber, Fikreta. "Poduzetništvo – način ponašanja organizacije i menedžmenta." Revija za sociologiju 21, br. 3 (1990): 529-541. https://hrcak.srce.hr/155251
Harvard
Bahtijarević-Šiber, F. (1990). 'Poduzetništvo – način ponašanja organizacije i menedžmenta', Revija za sociologiju, 21(3), str. 529-541. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/155251 (Datum pristupa: 15.10.2019.)
Vancouver
Bahtijarević-Šiber F. Poduzetništvo – način ponašanja organizacije i menedžmenta. Revija za sociologiju [Internet]. 1990 [pristupljeno 15.10.2019.];21(3):529-541. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/155251
IEEE
F. Bahtijarević-Šiber, "Poduzetništvo – način ponašanja organizacije i menedžmenta", Revija za sociologiju, vol.21, br. 3, str. 529-541, 1990. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/155251. [Citirano: 15.10.2019.]

Sažetak
Sa sve većim poslovnim i znanstvenim interesom za poduzetništvo povećava se i broj različitih koncepata i pristupa tom fenomenu. Umjesto sinteze spoznaja različitih znanosti (ekonomije, sociologije, psihologije i dr.) djelatna postaje difuzija, »zamagljivanje« i fluidnost predmeta istraživanja ili njegovo svođenje na jednu dimenziju ovisno o disciplinarnom pristupu i »kutu promatranja«. Time se namjesto teorijske fundiranosti i eksplikacije koncept sve više pretvara u »teorijsku apstrakciju« vrlo raznolikih sadržaja i dimenzija. Noviji pokušaji integriranja spoznaja i adekvatnijeg konceptualiziranja tog fenomena situiraju ga u bihejvioralni okvir analize, uzimajući za ishodište poduzetništvo kao specifičan oblik inovativnog i razvojno orijentiranog ponašanja koje osigurava kontinuirani, brzi rast i stalne promjene. Takav pristup omogućava vezivanja poduzetništva uz organizaciju i menedžement a ne samo pojedince, za velika a ne samo mala poduzeća, za sve društvene djelatnosti ne samo privredu i uvođenje koncepta kolektivnog poduzetništva namjesto njegovog promatranja kao isključivo individualne aktivnosti i pojedinačnog akta (osnivanja vlastitog poduzeća npr.). Polazeći od takvog konceptualnog okvira u radu se analiziraju bitne komponente poduzetničke organizacije i menedžmenta. Poduzetničko ponašanje organizacije smatra se rezultatom visoke interakcije 5 ključnih varijabli svake organizacije i njene uspješnosti: ljudi, strategije, strukture, organizacijske kulture i menadžmenta. To su ujedno dimenzije na kojima se kvalitativno razlikuju poduzetničke od nepoduzetničkih, birokratskih organizacija.

Hrčak ID: 155251

URI
https://hrcak.srce.hr/155251

[engleski]

Posjeta: 748 *