hrcak mascot   Srce   HID

Prethodno priopćenje
https://doi.org/10.15516/cje.v18i1.1163

Novac i karijera ili životni poziv? Intrinzične vs. ekstrinzične radne orijentacije i zadovoljstvo poslom hrvatskih i slovenskih učitelja

Majda Rijavec ; Faculty of Teacher Education University of Zagreb
Sonja Pečjak ; Faculty of Arts University of Ljubljana
Lana Jurčec ; Faculty of Teacher Education University of Zagreb
Polona Gradišek ; Faculty of Education University of Ljubljana

Puni tekst: hrvatski, pdf (297 KB) str. 201-223 preuzimanja: 313* citiraj
APA 6th Edition
Rijavec, M., Pečjak, S., Jurčec, L. i Gradišek, P. (2016). Novac i karijera ili životni poziv? Intrinzične vs. ekstrinzične radne orijentacije i zadovoljstvo poslom hrvatskih i slovenskih učitelja. Croatian Journal of Education, 18 (1), 201-223. https://doi.org/10.15516/cje.v18i1.1163
MLA 8th Edition
Rijavec, Majda, et al. "Novac i karijera ili životni poziv? Intrinzične vs. ekstrinzične radne orijentacije i zadovoljstvo poslom hrvatskih i slovenskih učitelja." Croatian Journal of Education, vol. 18, br. 1, 2016, str. 201-223. https://doi.org/10.15516/cje.v18i1.1163. Citirano 22.11.2019.
Chicago 17th Edition
Rijavec, Majda, Sonja Pečjak, Lana Jurčec i Polona Gradišek. "Novac i karijera ili životni poziv? Intrinzične vs. ekstrinzične radne orijentacije i zadovoljstvo poslom hrvatskih i slovenskih učitelja." Croatian Journal of Education 18, br. 1 (2016): 201-223. https://doi.org/10.15516/cje.v18i1.1163
Harvard
Rijavec, M., et al. (2016). 'Novac i karijera ili životni poziv? Intrinzične vs. ekstrinzične radne orijentacije i zadovoljstvo poslom hrvatskih i slovenskih učitelja', Croatian Journal of Education, 18(1), str. 201-223. https://doi.org/10.15516/cje.v18i1.1163
Vancouver
Rijavec M, Pečjak S, Jurčec L, Gradišek P. Novac i karijera ili životni poziv? Intrinzične vs. ekstrinzične radne orijentacije i zadovoljstvo poslom hrvatskih i slovenskih učitelja. Croatian Journal of Education [Internet]. 2016 [pristupljeno 22.11.2019.];18(1):201-223. https://doi.org/10.15516/cje.v18i1.1163
IEEE
M. Rijavec, S. Pečjak, L. Jurčec i P. Gradišek, "Novac i karijera ili životni poziv? Intrinzične vs. ekstrinzične radne orijentacije i zadovoljstvo poslom hrvatskih i slovenskih učitelja", Croatian Journal of Education, vol.18, br. 1, str. 201-223, 2016. [Online]. https://doi.org/10.15516/cje.v18i1.1163
Puni tekst: engleski, pdf (297 KB) str. 201-223 preuzimanja: 166* citiraj
APA 6th Edition
Rijavec, M., Pečjak, S., Jurčec, L. i Gradišek, P. (2016). Money and Career or Calling? Intrinsic vs. Extrinsic Work Orientations and Job Satisfaction of Croatian and Slovenian Teachers. Croatian Journal of Education, 18 (1), 201-223. https://doi.org/10.15516/cje.v18i1.1163
MLA 8th Edition
Rijavec, Majda, et al. "Money and Career or Calling? Intrinsic vs. Extrinsic Work Orientations and Job Satisfaction of Croatian and Slovenian Teachers." Croatian Journal of Education, vol. 18, br. 1, 2016, str. 201-223. https://doi.org/10.15516/cje.v18i1.1163. Citirano 22.11.2019.
Chicago 17th Edition
Rijavec, Majda, Sonja Pečjak, Lana Jurčec i Polona Gradišek. "Money and Career or Calling? Intrinsic vs. Extrinsic Work Orientations and Job Satisfaction of Croatian and Slovenian Teachers." Croatian Journal of Education 18, br. 1 (2016): 201-223. https://doi.org/10.15516/cje.v18i1.1163
Harvard
Rijavec, M., et al. (2016). 'Money and Career or Calling? Intrinsic vs. Extrinsic Work Orientations and Job Satisfaction of Croatian and Slovenian Teachers', Croatian Journal of Education, 18(1), str. 201-223. https://doi.org/10.15516/cje.v18i1.1163
Vancouver
Rijavec M, Pečjak S, Jurčec L, Gradišek P. Money and Career or Calling? Intrinsic vs. Extrinsic Work Orientations and Job Satisfaction of Croatian and Slovenian Teachers. Croatian Journal of Education [Internet]. 2016 [pristupljeno 22.11.2019.];18(1):201-223. https://doi.org/10.15516/cje.v18i1.1163
IEEE
M. Rijavec, S. Pečjak, L. Jurčec i P. Gradišek, "Money and Career or Calling? Intrinsic vs. Extrinsic Work Orientations and Job Satisfaction of Croatian and Slovenian Teachers", Croatian Journal of Education, vol.18, br. 1, str. 201-223, 2016. [Online]. https://doi.org/10.15516/cje.v18i1.1163

Sažetak
Cilj ovog istraživanja bio je provjeriti mogu li se učitelji klasificirati u grupe prema svojim radnim orijentacijama (posao, karijera i životni poziv) te ispitati razlike između učitelja u dvije tranzicijske zemlje, Hrvatskoj i Sloveniji, u profilima radnih orijentacija.
U istraživanju je sudjelovalo 345 učitelja osnovne škole (171 iz Hrvatske i 176 iz Slovenije) koji su ispunili Upitnik radnih orijentacija (Work-life questionnaire (Wrzesniewski i sur. 1997) i procijenili svoje opće zadovoljstvo poslom.
Klaster analizom identificirana su dva klastera učitelja s različitim profilima radnih orijentacija: intrinzično orijentirani (veća orijentacija na životni poziv/manja orijentacija na posao i karijeru) i ekstrinzično orijentirani učitelji (manja orijentacija na životni poziv/veća orijentacija na posao i karijeru). Postotak učitelja u obje države bio je veći u intrinzično orijentiranoj grupi, ali je više učitelja pripadalo intrinzičnoj grupi u Hrvatskoj nego u Sloveniji (83% vs. 68%). U oba uzorka intrinzično orijentirani učitelji bili su zadovoljniji poslom.
Zaključeno je da u razdoblju tranzicije ni u Hrvatskoj ni u Sloveniji nije došlo do pomaka od intrinzičnih prema ekstrinzičnim radnim orijentacijama. Potrebna su dodatna istraživanja kako bi se objasnio veći postotak intrinzično orijentiranih učitelja u Hrvatskoj. Potvrđeni su rezultati prethodnih istraživanja o većem zadovoljstvu poslom učitelja s radnom orijentacijom na životni poziv.

Ključne riječi
radne orijentacije; teorija samodeterminacije; tranzicijske zemlje; učitelji; zadovoljstvo poslom

Hrčak ID: 155466

URI
https://hrcak.srce.hr/155466

[engleski]

Posjeta: 814 *