Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

https://doi.org/10.15516/cje.v18i1.1475

Teorijska polazišta e-učenja

Branko Bognar ; Faculty of Education, Josip Juraj Strossmayer University in Osijek


Puni tekst: engleski pdf 500 Kb

str. 225-256

preuzimanja: 669

citiraj

Puni tekst: hrvatski pdf 500 Kb

str. 225-256

preuzimanja: 2.377

citiraj


Sažetak

E-učenje može biti ostvareno polazeći od bilo koje teorije učenja uz primjenu elektroničkih uređaja. Tako je Skinner 50-ih godina prošlog stoljeća uveo programiranu nastavu uz pomoć mehaničkih strojeva koji su davali neposredno potkrepljenje za točne odgovore učenika. U okviru kognitivizma učenici su se mogli koristiti računalima kao uređajima za eksperimentiranje i istraživanje uz korištenje multimedijskim hipertekstom. Pitanje o smislu učenja i spoznavanju ne samo izvanjske stvarnosti već unutrašnjeg svijeta bilo kojeg učenika postavile su konstruktivistička i humanistička teorija učenja. Pojmovi kao što su virtualne zajednice, e-zajednice, umrežene zajednice učenja sve se češće koriste. E-učenje ne bi trebalo svoditi samo na programiranu nastavu ili multimedijski hipertekst, ono bi trebalo omogućiti učenicima da budu kreatori svog znanja (konstruktivizam) i, što je čak važnije, svijeta u kojem žive (aktivizam). Suvremeni sustavi za e-učenje kao što je Moodle i društvene mreže mogu se koristiti za ostvarivanje takvog učenja.

Ključne riječi

aktivizam; biheviorizam; kognitivizam, konstruktivizam, teorije učenja

Hrčak ID:

155464

URI

https://hrcak.srce.hr/155464

Datum izdavanja:

30.3.2016.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 4.789 *