hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

Razlike u motoričkim sposobnostima učenika prema razini tjelesne aktivnosti u slobodno vrijeme

Marko Badrić ; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Goran Sporiš   ORCID icon orcid.org/0000-0002-8372-7728 ; Kineziološki fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Tomislav Krističević ; Kineziološki fakultet Sveučilišta u Zagrebu

Puni tekst: hrvatski, pdf (156 KB) str. 92-98 preuzimanja: 596* citiraj
APA 6th Edition
Badrić, M., Sporiš, G. i Krističević, T. (2015). Razlike u motoričkim sposobnostima učenika prema razini tjelesne aktivnosti u slobodno vrijeme. Hrvatski športskomedicinski vjesnik, 30 (2), 92-98. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/156344
MLA 8th Edition
Badrić, Marko, et al. "Razlike u motoričkim sposobnostima učenika prema razini tjelesne aktivnosti u slobodno vrijeme." Hrvatski športskomedicinski vjesnik, vol. 30, br. 2, 2015, str. 92-98. https://hrcak.srce.hr/156344. Citirano 10.04.2020.
Chicago 17th Edition
Badrić, Marko, Goran Sporiš i Tomislav Krističević. "Razlike u motoričkim sposobnostima učenika prema razini tjelesne aktivnosti u slobodno vrijeme." Hrvatski športskomedicinski vjesnik 30, br. 2 (2015): 92-98. https://hrcak.srce.hr/156344
Harvard
Badrić, M., Sporiš, G., i Krističević, T. (2015). 'Razlike u motoričkim sposobnostima učenika prema razini tjelesne aktivnosti u slobodno vrijeme', Hrvatski športskomedicinski vjesnik, 30(2), str. 92-98. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/156344 (Datum pristupa: 10.04.2020.)
Vancouver
Badrić M, Sporiš G, Krističević T. Razlike u motoričkim sposobnostima učenika prema razini tjelesne aktivnosti u slobodno vrijeme. Hrvatski športskomedicinski vjesnik [Internet]. 2015 [pristupljeno 10.04.2020.];30(2):92-98. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/156344
IEEE
M. Badrić, G. Sporiš i T. Krističević, "Razlike u motoričkim sposobnostima učenika prema razini tjelesne aktivnosti u slobodno vrijeme", Hrvatski športskomedicinski vjesnik, vol.30, br. 2, str. 92-98, 2015. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/156344. [Citirano: 10.04.2020.]

Sažetak
Osnovni cilj ovog istraživanja je utvrðivanje razlika
u motoričkim sposobnostima izmeðu učenika koji su
podijeljeni prema razini tjelesne aktivnosti u slobodnom
vremenu. U istraživanju je sudjelovalo 434 dječaka od 5-8
razreda osnovne škole. Uzorak ispitanika obuhvaćao je
učenike koji teritorijalno pripadaju gradovima Sisku i
Petrinji. U istraživanju je izmjereno 15 mjera motoričkih
sposobnosti, 2 mjere morfoloških karakteristika te je
pomoću anketnog upitnika procijenjeno vrijeme
provedeno u kineziološkim aktivnostima u slobodnom
vremenu. Rezultati istraživanja pokazali su da učenici koji
se bave dodatnim tjelesnim vježbanjem u slobodno
vrijeme imaju bolje rezultate u motorièčkim sposobnostima.
Diskriminativnom analizom utvrðeno je da
se značajna razlika odnosi na uèenike šestog, sedmog i
osmog razreda osnovne škole, dok kod učenika petog
razreda nisu pronaðene značajne razlike. Takoðer,
utvrðeno je da tjelesno neaktivni uèenici u slobodno
vrijeme imaju povećanu tjelesnu masu, a samim time i
više vrijednosti indeksa tjelesne mase (ITM). Učenici koji
u slobodno vrijeme ne provode kineziološke aktivnosti u
trajanju od najmanje 60 minuta dnevno imaju slabije
razvijene motoričke sposobnosti, a nesudjelovanje u
tjelesnoj aktivnosti doprinosi većim vrijednostima
indeksa tjelesne mase (ITM) nego kod učenika koji su
tjelesno aktivni u slobodno vrijeme.

Ključne riječi
motoričke sposobnosti; učenici; škola; indeks tjelesne mase; slobodno vrijeme

Hrčak ID: 156344

URI
https://hrcak.srce.hr/156344

[engleski]

Posjeta: 1.151 *