hrcak mascot   Srce   HID

Društvena istraživanja : časopis za opća društvena pitanja, Vol.25 No.1 Svibanj 2016.

Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.5559/di.25.1.05

Uloga ciljnih orijentacija u odnosu roditeljskoga ponašanja i emocija postignuća kod adolescenata

Tihana Hrkač ; Filozofski fakultet, Rijeka
Rosanda Pahljina-Reinić   ORCID icon orcid.org/0000-0001-8699-7638 ; Filozofski fakultet, Rijeka

Puni tekst: hrvatski, pdf (215 KB) str. 85-105 preuzimanja: 303* citiraj
APA 6th Edition
Hrkač, T. i Pahljina-Reinić, R. (2016). Uloga ciljnih orijentacija u odnosu roditeljskoga ponašanja i emocija postignuća kod adolescenata. Društvena istraživanja, 25 (1), 85-105. https://doi.org/10.5559/di.25.1.05
MLA 8th Edition
Hrkač, Tihana i Rosanda Pahljina-Reinić. "Uloga ciljnih orijentacija u odnosu roditeljskoga ponašanja i emocija postignuća kod adolescenata." Društvena istraživanja, vol. 25, br. 1, 2016, str. 85-105. https://doi.org/10.5559/di.25.1.05. Citirano 23.09.2018.
Chicago 17th Edition
Hrkač, Tihana i Rosanda Pahljina-Reinić. "Uloga ciljnih orijentacija u odnosu roditeljskoga ponašanja i emocija postignuća kod adolescenata." Društvena istraživanja 25, br. 1 (2016): 85-105. https://doi.org/10.5559/di.25.1.05
Harvard
Hrkač, T., i Pahljina-Reinić, R. (2016). 'Uloga ciljnih orijentacija u odnosu roditeljskoga ponašanja i emocija postignuća kod adolescenata', Društvena istraživanja, 25(1), str. 85-105. doi: https://doi.org/10.5559/di.25.1.05
Vancouver
Hrkač T, Pahljina-Reinić R. Uloga ciljnih orijentacija u odnosu roditeljskoga ponašanja i emocija postignuća kod adolescenata. Društvena istraživanja [Internet]. 02.05.2016. [pristupljeno 23.09.2018.];25(1):85-105. doi: https://doi.org/10.5559/di.25.1.05
IEEE
T. Hrkač i R. Pahljina-Reinić, "Uloga ciljnih orijentacija u odnosu roditeljskoga ponašanja i emocija postignuća kod adolescenata", Društvena istraživanja, vol.25, br. 1, str. 85-105, svibanj 2016. [Online]. doi: https://doi.org/10.5559/di.25.1.05

Sažetak
Cilj ovog istraživanja bio je ispitati učinke ciljnih orijentacija
učenika na doživljavanje emocija postignuća, ali i provjeriti
posreduju li ciljne orijentacije učenika učinke percipiranoga
ponašanja i ciljnih orijentacija njihovih roditelja na spomenute
ishode. Istraživanje je provedeno na uzorku od 208 učenika
srednje škole gimnazijskih usmjerenja primjenom upitničkih
mjernih instrumenata. Analizama traga testirani su modeli
odnosa roditeljskoga ponašanja, ciljnih orijentacija roditelja i
učenika te emocija postignuća. Rezultati su pokazali da učenička
ciljna orijentacija na učenje prenosi povoljne učinke emocionalnosti
i roditeljske ciljne orijentacije na učenje na doživljavanje
uživanja i dosade kao emocija vezanih uz aktivnost postignuća.
Ciljna orijentacija na izvedbu posredovala je učinke psihološke i
bihevioralne kontrole na doživljavanje anksioznosti te učinke
roditeljske ciljne orijentacije na izvedbu na doživljavanje anksioznosti
i ponosa kao emocija povezanih s ishodima postignuća.
Izbjegavanje rada pokazalo se neadaptivnom ciljnom orijentacijom
i ostvarilo je posredničku ulogu u odnosu između psihološke
i bihevioralne kontrole i svih ispitivanih emocija postignuća,
osim ponosa. Rezultati ovog rada upućuju na potrebu da se
sustavnije istraži i potpunije razumije uloga obiteljskih čimbenika
u usvajanju ciljnih orijentacija i učenju kod adolescenata.

Ključne riječi
roditeljsko ponašanje; ciljne orijentacije; emocije postignuća; adolescenti

Hrčak ID: 157960

URI
https://hrcak.srce.hr/157960

[engleski]

Posjeta: 888 *