Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.5559/di.25.1.06

Odnos uključenosti u učenje fizike s ciljevima postignuća, subjektivnom vrijednosti i zavisnim samopoštovanjem

Vanja Putarek orcid id orcid.org/0000-0002-5512-4057 ; Filozofski fakultet, Zagreb
Daria Rovan ; Učiteljski fakultet, Zagreb
Vesna Vlahović-Štetić ; Filozofski fakultet, Zagreb


Puni tekst: hrvatski pdf 214 Kb

str. 107-129

preuzimanja: 979

citiraj


Sažetak

Uključenost učenika u učenje ima važnu ulogu u obrazovanju,
pa je potrebno bolje razumjeti procese koji djeluju u pozadini
uključenosti. U ovom istraživanju nastojali smo utvrditi u kojoj se
mjeri individualne razlike u bihevioralnoj, kognitivnoj i
emocionalnoj uključenosti učenika u učenje fizike mogu
predvidjeti na temelju zavisnosti samopoštovanja, subjektivne
vrijednosti fizike i ciljeva postignuća. Ispitali smo i imaju li ciljevi
postignuća posredničku ulogu u povezanostima subjektivne
vrijednosti i zavisnosti samopoštovanja s komponentama
uključenosti. U istraživanju je sudjelovalo 411 učenika opće
gimnazije koji su ispunjavali Skalu uključenosti, Skalu subjektivne
vrijednosti, Skalu zavisnosti samopoštovanja i Skalu ciljeva
postignuća. Rezultati istraživanja pokazuju da specifično
definirani konstrukti subjektivne vrijednosti i ciljeva postignuća
bolje predviđaju specifično definirani konstrukt uključenosti nego
zavisnost samopoštovanja, koja je bila definirana na općenitoj
razini. Osim toga, rezultati medijacijskih analiza potvrđuju
postavku hijerarhijskoga modela motivacije za postignućem o
ulozi ciljeva postignuća koji posreduju između povezanosti
uključenosti i subjektivne vrijednosti te zavisnosti samopoštovanja.

Ključne riječi

uključenost; subjektivna vrijednost zadatka; ciljevi postignuća; zavisnost (kontingentnost) samopoštovanja

Hrčak ID:

157963

URI

https://hrcak.srce.hr/157963

Datum izdavanja:

2.5.2016.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.059 *