hrcak mascot   Srce   HID

Pregledni rad
https://doi.org/10.21464/mo42.222.95115

Humanističko obrazovanje kao posljednja svrha ljudskog opstanka

Darija Rupčić   ORCID icon orcid.org/0000-0003-2235-1410 ; Filozofski fakultet, Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (338 KB) str. 95-115 preuzimanja: 776* citiraj
APA 6th Edition
Rupčić, D. (2015). Humanističko obrazovanje kao posljednja svrha ljudskog opstanka. Metodički ogledi, 22 (2), 95-115. https://doi.org/10.21464/mo42.222.95115
MLA 8th Edition
Rupčić, Darija. "Humanističko obrazovanje kao posljednja svrha ljudskog opstanka." Metodički ogledi, vol. 22, br. 2, 2015, str. 95-115. https://doi.org/10.21464/mo42.222.95115. Citirano 26.01.2021.
Chicago 17th Edition
Rupčić, Darija. "Humanističko obrazovanje kao posljednja svrha ljudskog opstanka." Metodički ogledi 22, br. 2 (2015): 95-115. https://doi.org/10.21464/mo42.222.95115
Harvard
Rupčić, D. (2015). 'Humanističko obrazovanje kao posljednja svrha ljudskog opstanka', Metodički ogledi, 22(2), str. 95-115. https://doi.org/10.21464/mo42.222.95115
Vancouver
Rupčić D. Humanističko obrazovanje kao posljednja svrha ljudskog opstanka. Metodički ogledi [Internet]. 2015 [pristupljeno 26.01.2021.];22(2):95-115. https://doi.org/10.21464/mo42.222.95115
IEEE
D. Rupčić, "Humanističko obrazovanje kao posljednja svrha ljudskog opstanka", Metodički ogledi, vol.22, br. 2, str. 95-115, 2015. [Online]. https://doi.org/10.21464/mo42.222.95115

Sažetak
Namjera je rada istaknuti važnost humanističkog ideala obrazovanja onako kako su ga shvaćale plejade velikih mislitelja i filozofa 18. i 19. stoljeća. Čini se da temeljene vrijednosti i san prosvjetiteljstva o sveobuhvatno samoobrazovanom i emancipiranom pojedincu u ovome našemu ‘društvu znanja’ polako odumiru. Svođenjem obrazovanja na izobrazbu ono postaje nešto strano i izvanjsko ljudskome duhu. akademskim se zajednicama diljem Europe i svijeta osjeća snažan zaokret i odricanje od temeljnih humanističkih ideja obrazovanja. Mnogo toga što se propagira i proklamira pod sintagmom ‘društva znanja’ čini se retoričkom frazom. Brojne reforme obrazovanja vodile su i vode njegovoj ekonomizaciji i komodifikaciji, čime se temeljne humanističke vrijednosti i ideali izvrću i izdaju te time uloga kritičkog subjekta postaje gotovo nemogućom. Ako su osnovni zadaci sveučilišta traženje i predaja istine, onda oni nisu mogući ako za svoju posljednju svrhu nemaju odgoj i obrazovanje cjelokupnog čovjeka, koji su konstitutivni momenti ljudskosti i humaniteta. Koristeći se brojnim izvorima na spomenutu temu, a ponajprije iznesenim poimanjima ideje obrazovanja, očekivani doprinos rada ide u smjeru mogućnosti ponovnog otkrivanja i revaloriziranja humanističke i prosvjetiteljske ideje odgoja i obrazovanja.

Ključne riječi
obrazovanje (Bildung); znanje; ideja sveučilišta; humanistički odgoj i obrazovanje; neoliberalni kapitalizam

Hrčak ID: 158555

URI
https://hrcak.srce.hr/158555

[engleski]

Posjeta: 1.454 *