Skoči na glavni sadržaj

Stručni rad

Uloga razumijevanja emocija u razvoju simptoma depresivnosti i anksioznosti u ranoj adolescenciji

Tamara Mohorić orcid id orcid.org/0000-0002-5274-1850 ; Sveučilište u Rijeci, Filozofski fakultet, Odsjek za psihologiju
Vladimir Takšić orcid id orcid.org/0000-0002-8031-0521 ; Sveučilište u Rijeci, Filozofski fakultet, Odsjek za psihologiju
Danijela Šekuljica ; Osnovna škola „Fran Krsto Frankopan“, Krk, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 176 Kb

preuzimanja: 1.744

citiraj


Sažetak

Razumijevanje emocija uključuje sposobnosti razumijevanja uzroka i odrednica emocija, razumijevanje veza
između različitih emocija, razumijevanje razvoja emocija te sposobnost promišljanja o emocijama, a to
znanje može se zatim iskoristiti za razumijevanje kako vlastitog, tako i tuđeg ponašanja. Cilj provedenog
istraživanja bio je ispitati povezanost razumijevanja emocija s osobinama ličnosti te razvojem simptoma
anksioznosti i depresivnosti adolescenata. Također, željeli smo provjeriti može li razumijevanje emocija
pridonijeti objašnjenju razvoja simptoma anksioznosti i depresivnosti kod djece, nakon kontrole neverbalne
inteligencije i osobina ličnosti. Prema dobivenim rezultatima djevojčice postižu bolje rezultate u odnosu na
dječake i na testu razumijevanja emocija i testu rječnika emocija. Učenici 7. i 8. razreda značajno su uspješniji
u rješavanju testa razumijevanja emocija od učenika 5. razreda. Razumijevanje emocija značajno je negativno
povezano s depresivnosti, ali nije značajno povezano s mjerom anksioznosti. Također, razumijevanje emocija
je značajan negativan prediktor depresivnosti koji objašnjava dodatnih 1 % varijance depresivnosti, nakon
kontrole neverbalne inteligencije i osobina ličnosti.

Ključne riječi

razumijevanje emocija; petofaktorski model ličnosti; anksioznost; depresivnost; rana adolescencija

Hrčak ID:

159040

URI

https://hrcak.srce.hr/159040

Datum izdavanja:

16.3.2016.

Posjeta: 2.964 *