Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

UMJETNA INTELIGENCIJA U ODREĐIVANJU MARKETING STRATEGIJE PREMA KUPCIMA

Brano Markić ; Sveučilište u Mostaru, Mostar, Bosna i Hercegovina
Sanja Bijakšić ; Sveučilište u Mostaru, Mostar, Bosna i Hercegovina
Marko Šantić ; Sveučilište u Mostaru, Mostar, Bosna i Hercegovina


Puni tekst: engleski pdf 564 Kb

str. 9-17

preuzimanja: 900

citiraj


Sažetak

Umjetna inteligencija je na računalu temeljen analitički proces koji nastoji kreirati računalne sustave koje obično nazivamo inteligentni. Ekspertni sustavi su najvažniji dio umjetne inteligencije s ekonomskog aspekta. Oni pokušavaju oponašati čovjekov proces mišljena uključujući rasuđivanje i optimizaciju. Znanje se prikazuje u obliku skupa „if-then“ pravila u obliku baze znanja. Rezultati primjene sustava umjetne inteligencijeje oblikovanje marketing strategije prema kupcima pomoću pet faktora koji opisuju njihova ponašanja: prihodi, postotak razlike u cijeni, tržišni udjel, likvidnost, vrijednost kupca u dugom roku i vjerojatnost zadržavanja kupca. Marketing strategija prema kupcu ovisio kombinacijam vrijednosti tih atributa njihova ponašanja. Ekspertni sustavi pomažu „uroniti“ u podatke i identificirati najlojalnije kupce, klasificirati kupce u grupe, i planirati odgovarajuću marketing strategiju. Ekspertni sustav za određivanje adekvatne marketing strategije je razvijen uporabom programskog jezika Visual prolog. Visual Prolog je pokazao zadovoljavajuću primjensku i razvojnu moć.

Ključne riječi

umjetna inteligencija; ekspertni sustavi; strategija marketinga; baza znanja; Visual Prolog

Hrčak ID:

159917

URI

https://hrcak.srce.hr/159917

Datum izdavanja:

31.3.2016.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.409 *