Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

UPRAVLJANJE INFORMACIJAMA I ZNANJEM NA PRIMJERU KAMPANJE ZA IZBORE ZA EUROPSKI PARLAMENT 2013.

Goran Popović ; Hrvatsko komunikološko društvo, Zagreb, Hrvatska
Tanja Grmuša ; Visoka poslovna škola Zagreb s pravom javnosti, Zagreb, Hrvatska
Hrvoje Prpić ; Medianet, Zagreb, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 671 Kb

str. 14-34

preuzimanja: 469

citiraj


Sažetak

Upravljanje informacijama u medijima temelji se na novinarskoj i uredničkoj procjeni informativne vrijednosti događaja temeljenoj na različitim kriterijima koji određuju hoće li događaj postati vijest. Komuniciranje političkih tema zauzima veliki dio medijskog prostora, osiguravajući legitimiranje političkih odluka, ali utječe i na političku participaciju građana koja je sve manja. Izbori za Europski parlament doživljavaju se drugorazrednima, prije svega loše informiranosti građana o unutarnjem funkcioniranju i ustroju EU-a. Istraživanje provedeno u ožujku i travnju 2013. tijekom službenog trajanja prve kampanje za izbore za Europski parlament u Hrvatskoj na petorim najčitanijim tiskovinama (Jutarnji list, Večernji list, 24 sata, Novi list i Slobodna Dalmacija), metodom analize sadržaja na uzorku od 250 članaka nastojalo je utvrditi forme medijskog izvještavanja o kampanji zatim teme vezane uz EU općenito te utvrditi pokazatelje vjerodostojnosti i objektivnosti. Rezultati su pokazali neuravnoteženo izvještavanje u svim analiziranim tiskovinama pri čemu dominiraju manje novinske forme, te visoku razinu vjerodostojnosti i objektivnosti u izvještavanju koja je ipak narušena dominantnim jednostranim izvještavanjem.

Ključne riječi

selekcija vijesti; informativna vrijednost događaja; politička komunikacija; politička participacija; izbori za Europski parlament; vjerodostojnost izvještavanja

Hrčak ID:

159918

URI

https://hrcak.srce.hr/159918

Datum izdavanja:

31.3.2016.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.357 *