hrcak mascot   Srce   HID

Prethodno priopćenje

POBUĐIVANJE EMOCIJA KOD POTROŠAČA: UTJECAJ KATEGORIJE PROIZVODA

Jasmina Dlačić   ORCID icon orcid.org/0000-0002-3592-1876 ; Ekonomski fakultet Rijeka
Iva Ribarić ; Ekonomski fakultet Rijeka
Mateja Barna

Puni tekst: hrvatski, pdf (659 KB) str. 47-72 preuzimanja: 819* citiraj
APA 6th Edition
Dlačić, J., Ribarić, I. i Barna, M. (2016). POBUĐIVANJE EMOCIJA KOD POTROŠAČA: UTJECAJ KATEGORIJE PROIZVODA. Ekonomska misao i praksa, (1), 47-72. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/160038
MLA 8th Edition
Dlačić, Jasmina, et al. "POBUĐIVANJE EMOCIJA KOD POTROŠAČA: UTJECAJ KATEGORIJE PROIZVODA." Ekonomska misao i praksa, vol. , br. 1, 2016, str. 47-72. https://hrcak.srce.hr/160038. Citirano 17.08.2019.
Chicago 17th Edition
Dlačić, Jasmina, Iva Ribarić i Mateja Barna. "POBUĐIVANJE EMOCIJA KOD POTROŠAČA: UTJECAJ KATEGORIJE PROIZVODA." Ekonomska misao i praksa , br. 1 (2016): 47-72. https://hrcak.srce.hr/160038
Harvard
Dlačić, J., Ribarić, I., i Barna, M. (2016). 'POBUĐIVANJE EMOCIJA KOD POTROŠAČA: UTJECAJ KATEGORIJE PROIZVODA', Ekonomska misao i praksa, (1), str. 47-72. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/160038 (Datum pristupa: 17.08.2019.)
Vancouver
Dlačić J, Ribarić I, Barna M. POBUĐIVANJE EMOCIJA KOD POTROŠAČA: UTJECAJ KATEGORIJE PROIZVODA. Ekonomska misao i praksa [Internet]. 2016 [pristupljeno 17.08.2019.];(1):47-72. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/160038
IEEE
J. Dlačić, I. Ribarić i M. Barna, "POBUĐIVANJE EMOCIJA KOD POTROŠAČA: UTJECAJ KATEGORIJE PROIZVODA", Ekonomska misao i praksa, vol., br. 1, str. 47-72, 2016. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/160038. [Citirano: 17.08.2019.]

Sažetak
Emocije su jedan od bitnih motivatora ponašanja potrošača, zato je njihovo pobuđivanje u procesu komunikacije od iznimne važnosti za uspješnost poslovnog subjekta. Oglasi, kao komunikacijske platforme, moraju posjedovati određene karakteristike kako bi pobudili određene emocije kod potrošača. Međutim, pobuđivanje određenog osjećaja ovisi i o kategoriji proizvoda. Ovaj rad upozorava na potrebu uvažavanja kategorija proizvoda i imanentnih karakteristika oglasa tih kategorija proizvoda s ciljem izazivanja poželjnih emocija u potrošačima. Promatraju se kategorije mliječnih proizvoda i modne odjeće, koje, iako spadaju u potrošna dobra, pokazuju značajne razlike u načinu na koji određene karakteristike njihovih oglasa izazivaju različite emocije i/ili različit intenzitet emocija bilo da se radi o pozitivnim, toplim ili negativnim emocijama. Istraživanje se temelji na Edell i Burkeovoj (1987) skali osjećaja, a za istraživanje karakteristika oglasa korištena su istraživanja Janssensa i De Pelsmackera (2005) te Olney, Holbrook i Batre (1991). Primjena dobivenih spoznaja u formiranju oglasnih strategija može utjecati na njihovu učinkovitost, što je, uz ostale implikacije, bitan doprinos rada. Također, u radu su istaknute i preporuke za marketinške praktičare kako bi komunikacijske poruke mogle biti učinkovitije.

Ključne riječi
emocije; vrste emocija; oglašavanje; karakteristike oglasa; strategije oglašavanja

Hrčak ID: 160038

URI
https://hrcak.srce.hr/160038

Posjeta: 1.153 *