Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

POBUĐIVANJE EMOCIJA KOD POTROŠAČA: UTJECAJ KATEGORIJE PROIZVODA

Jasmina Dlačić orcid id orcid.org/0000-0002-3592-1876 ; Ekonomski fakultet Rijeka
Iva Ribarić ; Ekonomski fakultet Rijeka
Mateja Barna


Puni tekst: hrvatski pdf 659 Kb

str. 47-72

preuzimanja: 2.716

citiraj


Sažetak

Emocije su jedan od bitnih motivatora ponašanja potrošača, zato je njihovo pobuđivanje u procesu komunikacije od iznimne važnosti za uspješnost poslovnog subjekta. Oglasi, kao komunikacijske platforme, moraju posjedovati određene karakteristike kako bi pobudili određene emocije kod potrošača. Međutim, pobuđivanje određenog osjećaja ovisi i o kategoriji proizvoda. Ovaj rad upozorava na potrebu uvažavanja kategorija proizvoda i imanentnih karakteristika oglasa tih kategorija proizvoda s ciljem izazivanja poželjnih emocija u potrošačima. Promatraju se kategorije mliječnih proizvoda i modne odjeće, koje, iako spadaju u potrošna dobra, pokazuju značajne razlike u načinu na koji određene karakteristike njihovih oglasa izazivaju različite emocije i/ili različit intenzitet emocija bilo da se radi o pozitivnim, toplim ili negativnim emocijama. Istraživanje se temelji na Edell i Burkeovoj (1987) skali osjećaja, a za istraživanje karakteristika oglasa korištena su istraživanja Janssensa i De Pelsmackera (2005) te Olney, Holbrook i Batre (1991). Primjena dobivenih spoznaja u formiranju oglasnih strategija može utjecati na njihovu učinkovitost, što je, uz ostale implikacije, bitan doprinos rada. Također, u radu su istaknute i preporuke za marketinške praktičare kako bi komunikacijske poruke mogle biti učinkovitije.

Ključne riječi

emocije; vrste emocija; oglašavanje; karakteristike oglasa; strategije oglašavanja

Hrčak ID:

160038

URI

https://hrcak.srce.hr/160038

Datum izdavanja:

17.6.2016.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 4.197 *