hrcak mascot   Srce   HID

Preliminary communication

POBUĐIVANJE EMOCIJA KOD POTROŠAČA: UTJECAJ KATEGORIJE PROIZVODA

Jasmina Dlačić   ORCID icon orcid.org/0000-0002-3592-1876 ; Ekonomski fakultet Rijeka
Iva Ribarić ; Ekonomski fakultet Rijeka
Mateja Barna

Fulltext: croatian, pdf (659 KB) pages 47-72 downloads: 996* cite
APA 6th Edition
Dlačić, J., Ribarić, I. & Barna, M. (2016). POBUĐIVANJE EMOCIJA KOD POTROŠAČA: UTJECAJ KATEGORIJE PROIZVODA. Ekonomska misao i praksa, (1), 47-72. Retrieved from https://hrcak.srce.hr/160038
MLA 8th Edition
Dlačić, Jasmina, et al. "POBUĐIVANJE EMOCIJA KOD POTROŠAČA: UTJECAJ KATEGORIJE PROIZVODA." Ekonomska misao i praksa, vol. , no. 1, 2016, pp. 47-72. https://hrcak.srce.hr/160038. Accessed 17 Feb. 2020.
Chicago 17th Edition
Dlačić, Jasmina, Iva Ribarić and Mateja Barna. "POBUĐIVANJE EMOCIJA KOD POTROŠAČA: UTJECAJ KATEGORIJE PROIZVODA." Ekonomska misao i praksa , no. 1 (2016): 47-72. https://hrcak.srce.hr/160038
Harvard
Dlačić, J., Ribarić, I., and Barna, M. (2016). 'POBUĐIVANJE EMOCIJA KOD POTROŠAČA: UTJECAJ KATEGORIJE PROIZVODA', Ekonomska misao i praksa, (1), pp. 47-72. Available at: https://hrcak.srce.hr/160038 (Accessed 17 February 2020)
Vancouver
Dlačić J, Ribarić I, Barna M. POBUĐIVANJE EMOCIJA KOD POTROŠAČA: UTJECAJ KATEGORIJE PROIZVODA. Ekonomska misao i praksa [Internet]. 2016 [cited 2020 February 17];(1):47-72. Available from: https://hrcak.srce.hr/160038
IEEE
J. Dlačić, I. Ribarić and M. Barna, "POBUĐIVANJE EMOCIJA KOD POTROŠAČA: UTJECAJ KATEGORIJE PROIZVODA", Ekonomska misao i praksa, vol., no. 1, pp. 47-72, 2016. [Online]. Available: https://hrcak.srce.hr/160038. [Accessed: 17 February 2020]

Abstracts
Emocije su jedan od bitnih motivatora ponašanja potrošača, zato je njihovo pobuđivanje u procesu komunikacije od iznimne važnosti za uspješnost poslovnog subjekta. Oglasi, kao komunikacijske platforme, moraju posjedovati određene karakteristike kako bi pobudili određene emocije kod potrošača. Međutim, pobuđivanje određenog osjećaja ovisi i o kategoriji proizvoda. Ovaj rad upozorava na potrebu uvažavanja kategorija proizvoda i imanentnih karakteristika oglasa tih kategorija proizvoda s ciljem izazivanja poželjnih emocija u potrošačima. Promatraju se kategorije mliječnih proizvoda i modne odjeće, koje, iako spadaju u potrošna dobra, pokazuju značajne razlike u načinu na koji određene karakteristike njihovih oglasa izazivaju različite emocije i/ili različit intenzitet emocija bilo da se radi o pozitivnim, toplim ili negativnim emocijama. Istraživanje se temelji na Edell i Burkeovoj (1987) skali osjećaja, a za istraživanje karakteristika oglasa korištena su istraživanja Janssensa i De Pelsmackera (2005) te Olney, Holbrook i Batre (1991). Primjena dobivenih spoznaja u formiranju oglasnih strategija može utjecati na njihovu učinkovitost, što je, uz ostale implikacije, bitan doprinos rada. Također, u radu su istaknute i preporuke za marketinške praktičare kako bi komunikacijske poruke mogle biti učinkovitije.

Keywords
emocije; vrste emocija; oglašavanje; karakteristike oglasa; strategije oglašavanja

Hrčak ID: 160038

URI
https://hrcak.srce.hr/160038

Visits: 1.405 *