Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Pozitivna orijentacija u odgoju u pedagoškim časopisima

Sanja Simel orcid id orcid.org/0000-0003-2485-6068 ; Filozofski fakultet Osijek, Odsjek za pedagogiju, Osijek, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 366 Kb

str. 133-143

preuzimanja: 689

citiraj


Sažetak

Psihologijskim je istraživanjima utvrđeno da, ako želimo sretne učenike, ne trebamo im pomoći samo u rješavanju potencijalnih poteškoća, već se trebamo usmjeriti i na ono pozitivno što kod njih postoji, njihove potencijale i talente. Potrebno je i iz pedagogijske perspektive istražiti na što se najčešće usmjeravamo kod učenika. Stoga, svrha je ovog rada utvrditi zastupljenost pozitivne orijentacije u odgoju u hrvatskim znanstvenim pedagoškim časopisima, odnosno koliko se u pedagoškim istraživanjima posvećuje pozornosti učenikovim potencijalima i talentima te uvjetima za njihovo ostvarivanje, u odnosu na čestoću bavljenja odgojnim problemima i neutralno usmjerena istraživanja. Rezultati analize ukazuju na manjak istraživanja i teorijskih radova iz perspektive pozitivne orijentacije u odgoju te na potrebu za dubljim teorijskim i praktičnim promišljanjem samog pojma “pozitivna orijentacija u odgoju”, koji ne ostaje više samo na razini odgojno-obrazovnog načela. Takvo promišljanje pojma s obzirom na pedagogijske pojmove može pridonijeti teorijskim spoznajama, ali i unaprijediti pedagošku praksu, što bi u konačnici moglo rezultirati češćim istraživanjem ovog, u pedagogiji, još uvijek zanemarenog područja.

Ključne riječi

pedagogijska teorija; pedagoška praksa; potencijali i talenti učenika; samoaktualizacija; svrha odgoja

Hrčak ID:

160090

URI

https://hrcak.srce.hr/160090

Datum izdavanja:

11.5.2016.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.839 *