hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

Gramatičke pogrješke u pismenim radovima vjeroučitelja pripravnika na stručnome ispitu

Vesna Bjedov ; Filozofski fakultet u Osijeku

Puni tekst: hrvatski, pdf (133 KB) str. 9-21 preuzimanja: 266* citiraj
APA 6th Edition
Bjedov, V. (2015). Gramatičke pogrješke u pismenim radovima vjeroučitelja pripravnika na stručnome ispitu. Hrvatski, 13 (2), 9-21. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/160867
MLA 8th Edition
Bjedov, Vesna. "Gramatičke pogrješke u pismenim radovima vjeroučitelja pripravnika na stručnome ispitu." Hrvatski, vol. 13, br. 2, 2015, str. 9-21. https://hrcak.srce.hr/160867. Citirano 29.10.2020.
Chicago 17th Edition
Bjedov, Vesna. "Gramatičke pogrješke u pismenim radovima vjeroučitelja pripravnika na stručnome ispitu." Hrvatski 13, br. 2 (2015): 9-21. https://hrcak.srce.hr/160867
Harvard
Bjedov, V. (2015). 'Gramatičke pogrješke u pismenim radovima vjeroučitelja pripravnika na stručnome ispitu', Hrvatski, 13(2), str. 9-21. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/160867 (Datum pristupa: 29.10.2020.)
Vancouver
Bjedov V. Gramatičke pogrješke u pismenim radovima vjeroučitelja pripravnika na stručnome ispitu. Hrvatski [Internet]. 2015 [pristupljeno 29.10.2020.];13(2):9-21. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/160867
IEEE
V. Bjedov, "Gramatičke pogrješke u pismenim radovima vjeroučitelja pripravnika na stručnome ispitu", Hrvatski, vol.13, br. 2, str. 9-21, 2015. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/160867. [Citirano: 29.10.2020.]

Sažetak
Jezična je uređenost pismenoga rada odraz jezične kulture učitelja pripravnika koja se postiže ne samo učenjem i strpljivim njegovanjem, nego i kontinuiranim usavršavanjem. U pismenome radu na stručnome ispitu od pripravnika se očekuje ne samo gramatička stručnost, nego i komunikacijska osposobljenost što znači funkcionalno znanje na razini primjene jezične norme. U ovome se radu razmatra jezična sastavnica pismenoga rada vjeroučitelja
pripravnika na stručnome ispitu. Na odabranoj građi koju čini šezdeset (60) pismenih radova vjeroučitelja analiziraju se gramatičke jezične pogrješke – morfološke i sintaktičke: nenormativna uporaba prijedloga kroz i s/sa, nenormativno pisanje futura prvoga kada zanaglasnica slijedi glagol koji završava na -ti te položaj zanaglasnice u rečenici. Cilj je utvrditi čestoću navedenih jezičnih pogrješaka u pismenim radovima vjeroučitelja na stručnome ispitu. Na temelju provedenog istraživanja u devet (9) pismenih radova zabilježena je nenormativna uporaba prijedlog kroz, u šest (6) radova pojavljuje se pogrješno pisanje futura prvoga kada zanaglasnica slijedi glagol koji završava na -ti, u četiri (4) rada je razvidno odstupanje od norme pisanja prijedloga s/sa te je u pet (5)
radova zabilježen pogrješan položaj zanaglasnice u rečenici.

Ključne riječi
pismeni radovi vjeroučitelja; jezična uređenost; gramatičke pogrješke (morfološke i sintaktičke)

Hrčak ID: 160867

URI
https://hrcak.srce.hr/160867

Posjeta: 381 *