hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.31299/hrri.52.1.2

Artikulacijsko-fonološke sposobnosti djece s cerebralnom paralizom

Emica Farago ; Edukcijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Draženka Blaži ; Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Svučilišta u Zagrebu, Zagreb Hrvatska
Martina Vuković Ogrizek ; Poliklinika za rehabilitaciju slušanja i govora SUVAG

Puni tekst: hrvatski, pdf (329 KB) str. 17-29 preuzimanja: 458* citiraj
APA 6th Edition
Farago, E., Blaži, D. i Vuković Ogrizek, M. (2016). Artikulacijsko-fonološke sposobnosti djece s cerebralnom paralizom. Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 52 (1), 17-29. https://doi.org/10.31299/hrri.52.1.2
MLA 8th Edition
Farago, Emica, et al. "Artikulacijsko-fonološke sposobnosti djece s cerebralnom paralizom." Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, vol. 52, br. 1, 2016, str. 17-29. https://doi.org/10.31299/hrri.52.1.2. Citirano 08.12.2019.
Chicago 17th Edition
Farago, Emica, Draženka Blaži i Martina Vuković Ogrizek. "Artikulacijsko-fonološke sposobnosti djece s cerebralnom paralizom." Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja 52, br. 1 (2016): 17-29. https://doi.org/10.31299/hrri.52.1.2
Harvard
Farago, E., Blaži, D., i Vuković Ogrizek, M. (2016). 'Artikulacijsko-fonološke sposobnosti djece s cerebralnom paralizom', Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 52(1), str. 17-29. https://doi.org/10.31299/hrri.52.1.2
Vancouver
Farago E, Blaži D, Vuković Ogrizek M. Artikulacijsko-fonološke sposobnosti djece s cerebralnom paralizom. Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja [Internet]. 2016 [pristupljeno 08.12.2019.];52(1):17-29. https://doi.org/10.31299/hrri.52.1.2
IEEE
E. Farago, D. Blaži i M. Vuković Ogrizek, "Artikulacijsko-fonološke sposobnosti djece s cerebralnom paralizom", Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, vol.52, br. 1, str. 17-29, 2016. [Online]. https://doi.org/10.31299/hrri.52.1.2

Sažetak
Cilj ovog istraživanja bio je ispitati i usporediti artikulacijske i fonološke sposobnosti djece s cerebralnom paralizom s njihovim vršnjacima urednoga razvoja. Ispitivanje je provedeno na uzorku 15-ero djece s cerebralnom paralizom te 15- ero djece urednoga razvoja. Skupine su bile izjednačene po spolu i starosnoj dobi. Upotrijebljeni mjerni instrumenti sastojali su se od Testa artikulacije i zadataka za ispitivanje fonoloških vještina. Primijenjeni su relevantni statistički postupci (osnovni statistici, robusna diskriminativna analiza, t-test, hi-kvadrat test, Cochran-Cox metoda). Dobiveni rezultati ukazali su na postojanje statistički značajnih razlika u artikulacijskim i fonološkim sposobnostima između djece s cerebralnom paralizom (CP) i djece urednoga razvoja (UR). Razlikovanju skupina, u manifestnom prostoru, u najvećoj mjeri pridonose varijable brisanje konsonanata (BRISK) te broj artikulacijskih pogrešaka (TESTA). U kreiranju diskriminacijske funkcije značajno sudjeluju i varijable: izdvajanje početnoga glasa (IZPG), fonemska analiza (FONAN) i traženje rime (TRAR). Rezultati potvrđuju i statistički značajne razlike u artikulacijskim i fonološkim sposobnostima prema tipu cerebralne paralize. Skupina djece sa spastičnim tipom cerebralne paralize bila je uspješnija u zadatcima koji su ispitivali fonemsku analizu (FONAN), rastavljanje na slogove, brisanje konsonanata (BRISK), traženje rime (TRAR) te su imali bolje artikulacijske sposobnosti.

Ključne riječi
cerebralna paraliza; fonološke sposobnosti; artikulacija

Hrčak ID: 161497

URI
https://hrcak.srce.hr/161497

[engleski]

Posjeta: 910 *