hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.31299/hrri.52.1.3

Učiteljska uvjerenja o vrijednostima inkluzivnog obrazovanja

Sanja Skočić Mihić ; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Rijeci, Rijeka, Hrvatska
Iris Gabrić ; Osnovna škola Kraljevica, Kraljevica, Hrvatska
Sandra Bošković   ORCID icon orcid.org/0000-0003-0748-0281 ; Fakultet zdravstvenih studija Svučilišta u Rijeci, Rijeka, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (261 KB) str. 30-41 preuzimanja: 860* citiraj
APA 6th Edition
Skočić Mihić, S., Gabrić, I. i Bošković, S. (2016). Učiteljska uvjerenja o vrijednostima inkluzivnog obrazovanja. Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 52 (1), 30-41. https://doi.org/10.31299/hrri.52.1.3
MLA 8th Edition
Skočić Mihić, Sanja, et al. "Učiteljska uvjerenja o vrijednostima inkluzivnog obrazovanja." Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, vol. 52, br. 1, 2016, str. 30-41. https://doi.org/10.31299/hrri.52.1.3. Citirano 09.12.2019.
Chicago 17th Edition
Skočić Mihić, Sanja, Iris Gabrić i Sandra Bošković. "Učiteljska uvjerenja o vrijednostima inkluzivnog obrazovanja." Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja 52, br. 1 (2016): 30-41. https://doi.org/10.31299/hrri.52.1.3
Harvard
Skočić Mihić, S., Gabrić, I., i Bošković, S. (2016). 'Učiteljska uvjerenja o vrijednostima inkluzivnog obrazovanja', Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 52(1), str. 30-41. https://doi.org/10.31299/hrri.52.1.3
Vancouver
Skočić Mihić S, Gabrić I, Bošković S. Učiteljska uvjerenja o vrijednostima inkluzivnog obrazovanja. Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja [Internet]. 2016 [pristupljeno 09.12.2019.];52(1):30-41. https://doi.org/10.31299/hrri.52.1.3
IEEE
S. Skočić Mihić, I. Gabrić i S. Bošković, "Učiteljska uvjerenja o vrijednostima inkluzivnog obrazovanja", Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, vol.52, br. 1, str. 30-41, 2016. [Online]. https://doi.org/10.31299/hrri.52.1.3

Sažetak
Hrvatska obrazovna politika inkluzivna je i usmjerena na promicanje inkluzivnih vrijednosti u zajednici. Učiteljska uvjerenja i stavovi prema inkluzivnom obrazovanju ključni su za uspješno obrazovanje učenika s teškoćama u redovnim razredima. U radu se polazi od hipoteze da učitelji smatraju da inkluzivno obrazovanje podjednako doprinosi razvoju učenika s teškoćama i njihovih tipičnih vršnjaka te da se učitelji međusobno razlikuju u odnosu na neka socio-demografska obilježja. U istraživanju su sudjelovala 274 učitelja iz dvije županije u Republici Hrvatskoj. Korišten je preveden i prilagođen upitnik Učiteljskih uvjerenja o inkluziji učenika s teškoćama (Teachers’ Opinions about the Inclusion of Children with Moderate to Severe Special Needs in General Education Settings (Linn i Coelho da Silva, 2014). Značajnom redukcijom varijabli dobivena je skala učiteljskih uvjerenja o vrijednostima inkluzivnog obrazovanja, dobrih metrijskih karakteristika, koja sadrži 2 faktora: (1) Inkluzivno obrazovanje doprinosi razvoju tipičnih učenika i (2) Inkluzivno obrazovanje doprinosi razvoju učenika s teškoćama. Učitelji se slažu da inkluzivno obrazovanje doprinosi razvoju tipičnih učenika, a djelomično se slažu da doprinosi i razvoju učenika s teškoćama. Viša razina slaganja glede tvrdnje da inkluzivno obrazovanje doprinosi razvoju tipičnih učenika prisutna je kod mlađih učitelja s višom razinom obrazovanja, dok učitelji koji su slušali kolegij o inkluzivnom obrazovanju tijekom inicijalnog obrazovanja u većoj mjeri smatraju da inkluzivno obrazovanje doprinosi i razvoju učenika s teškoćama. Upravo uvjerenje da inkluzivno obrazovanje doprinosi razvoju inkluzivnih vrijednosti kod svih učenika te da učenici s teškoćama mogu akademski i socio-emocionalno napredovati u redovnim razredima, snažno određuje spremnost učitelja za korištenje prilagodbi u poučavanju učenika s teškoćama i razvijanje inkluzivnog razrednog ozračja. Uz razvoj kompetencija za poučavanje u inkluzivnoj nastavi, neophodno je i oblikovanje takvih uvjerenja u učitelja koja promoviraju inkluzivne vrijednosti.

Ključne riječi
inkluzivno obraazovanje; inkluzivne vrijednosti, učitelji, uvjerenja

Hrčak ID: 161498

URI
https://hrcak.srce.hr/161498

[engleski]

Posjeta: 1.863 *