hrcak mascot   Srce   HID

Pregledni rad
https://doi.org/10.31299/hrri.52.1.9

Znanstveno utemeljene intervencije kod poremećaja iz spektra autizma

Klara Popčević ; Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Jasmina Ivšac Pavliša ; Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Ana-Marija Bohaček ; Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Sanja Šimleša ; Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Beti Bašić ; Dnevni centar za rehabilitaciju Veruda, Pula, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (266 KB) str. 100-113 preuzimanja: 784* citiraj
APA 6th Edition
Popčević, K., Ivšac Pavliša, J., Bohaček, A., Šimleša, S. i Bašić, B. (2016). Znanstveno utemeljene intervencije kod poremećaja iz spektra autizma. Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 52 (1), 100-113. https://doi.org/10.31299/hrri.52.1.9
MLA 8th Edition
Popčević, Klara, et al. "Znanstveno utemeljene intervencije kod poremećaja iz spektra autizma." Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, vol. 52, br. 1, 2016, str. 100-113. https://doi.org/10.31299/hrri.52.1.9. Citirano 08.12.2019.
Chicago 17th Edition
Popčević, Klara, Jasmina Ivšac Pavliša, Ana-Marija Bohaček, Sanja Šimleša i Beti Bašić. "Znanstveno utemeljene intervencije kod poremećaja iz spektra autizma." Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja 52, br. 1 (2016): 100-113. https://doi.org/10.31299/hrri.52.1.9
Harvard
Popčević, K., et al. (2016). 'Znanstveno utemeljene intervencije kod poremećaja iz spektra autizma', Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 52(1), str. 100-113. https://doi.org/10.31299/hrri.52.1.9
Vancouver
Popčević K, Ivšac Pavliša J, Bohaček A, Šimleša S, Bašić B. Znanstveno utemeljene intervencije kod poremećaja iz spektra autizma. Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja [Internet]. 2016 [pristupljeno 08.12.2019.];52(1):100-113. https://doi.org/10.31299/hrri.52.1.9
IEEE
K. Popčević, J. Ivšac Pavliša, A. Bohaček, S. Šimleša i B. Bašić, "Znanstveno utemeljene intervencije kod poremećaja iz spektra autizma", Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, vol.52, br. 1, str. 100-113, 2016. [Online]. https://doi.org/10.31299/hrri.52.1.9

Sažetak
Poremećaj iz spektra autizma (PSA) sve je prisutniji neurorazvojni poremećaj koji dobiva značaj društvenog pitanja koje se pokušava riješiti na nacionalnoj i lokalnoj razini (pitanje probira, dijagnostike i intervencije kod PSA). Sustav prepoznavanja sve je učinkovitiji, a i sami roditelji i stručnjaci koji su u kontaktu s djecom rane dobi ranije no prije prepoznaju znakove PSA. Slijedom navedenog, danas su sve brojnija djeca koju valja uključiti u intervencijske programe. PSA je prvenstveno poremećaj kod kojeg su značajno narušene sociokognitivne sposobnosti što se odražava u komunikacijskim i interakcijskim obilježjima iste djece te u njihovom ponašanju. Ne postoji općeprihvaćena i jedinstvena intervencija za djecu i osobe s PSA-om. Zbog složenosti samog poremećaja i izazova koje PSA postavlja pred društvo (npr. uključivanje u dječje vrtiće, oblik stručne podrške i obrazovanja) u brojnim državama osmišljene su atraktivne intervencije koje se promoviraju na entuzijastičan način, a istodobno su kontroverzne u smislu znanstvene utemeljenosti. Cilj rada je prikazati i naglasiti kvalitetu onih intervencija koje su se temeljem rezultata znanstvenih istraživanja pokazale znanstveno utemeljenima. Podrška za djecu s PSA-om zahtijeva interdisciplinarnu suradnju, a stručnjaci su odgovorni provoditi i zagovarati isključivo one intervencije o čijoj učinkovitosti postoje dostatni dokazi.

Ključne riječi
poremećaj iz spektra autizma; intervencije kod poremećaja iz spektra autizma; znanstveno utemeljene intervencije; funkcionalna komunikacija

Hrčak ID: 161504

URI
https://hrcak.srce.hr/161504

[engleski]

Posjeta: 1.728 *