Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Utjecaj right-time alata poslovne inteligencije na efikasnost poslovnog odlučivanja

Branimir Dukić orcid id orcid.org/0000-0002-4821-7327 ; Ekonomski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Osijek, Hrvatska
Danijela Bara
Stojanka Dukić


Puni tekst: engleski pdf 1.002 Kb

str. 1-8

preuzimanja: 1.170

citiraj


Sažetak

Rizici suvremenog poslovanja koji su posljedica dinamičnosti suvremenog poslovanja od poslovnih subjekata zahtijevaju aplikaciju racionalne komponente u odlučivanju. Racionalna se komponenta u odlučivanju osigurava upotrebom podataka te znanja potrebnih za njihovu obradu i tumačenje prilikom donošenja poslovnih odluka, a aplicira se kroz koncept poslovne inteligencije. Porast dinamičnosti poslovanja utjecao je na potrebu rasta brzine poslovnog odlučivanja, što je induciralo nastanak novog koncepta u okvirima poslovne inteligencije koji je opredmećen u vidu right-time alata poslovne inteligencije. Kao novi koncept koji je tek nedavno izašao iz teorijskih okvira, right-time koncept poslovne inteligencije briše razlike između racionalnog strateškog i operativnog odlučivanja, omogućujući operativnoj razini odlučivanja da koristi platforme i alate koji su donedavno bili rezervirani za strateško odlučivanje. Poslovna inteligencija uvelike unapređuje poslovno odlučivanje, posebice kroz smanjenje latencije u poslovnom odlučivanju, što je potvrđeno provedenim primarnim istraživanjem, čiji je generalni zaključak kako postoji kauzalnost između uspješnosti poslovanja i uspješne primjene alata poslovne inteligencije.

Ključne riječi

poslovna inteligencija; right-time alati poslovne inteligencije; racionalno poslovno odlučivanje

Hrčak ID:

162077

URI

https://hrcak.srce.hr/162077

Datum izdavanja:

15.7.2016.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.298 *