Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Odnos prihvaćenosti, samohendikepiranja i školskog postignuća kod učenika u srednjoj adolescenciji

Katja Košir ; Faculty of Education,University of Maribor, Slovenia
Damjan Šimek ; High School of Economics Maribor, Slovenia


Puni tekst: engleski pdf 31.807 Kb

str. 39-44

preuzimanja: 624

citiraj


Sažetak

Povezanost odnosa s vršnjacima i školskog postignuća u djetinjstvu dobro je istražena i dokazana. Istraživanja u adolescenciji nisu jednoznačna i uglavnom su usmjerena na učenike u razdoblju rane adolescencije. Cilj ovog istraživanja bio je utvrditi odnos različitih mjera odnosa s vršnjacima (socijalnapreferencija, socijalni utjecaj i percipirana popularnost) i školskog postignuća te provjeriti medijacijsku ulogu samohendikepiranja.Također je ispitivano razlikuju li se učenici s obzirom na različit sociometrijski status u školskom postignuću i samohendikepiranju. U istraživanju je sudjelovalo 534 učenika iz Slovenije. Nije dobivena povezanost između mjera odnosa s vršnjacima, samohendikepiranja i školskog postignuća. Rezultati istraživanja pružaju određene dokaze o neovisnost socijalne i školske izvedbe u srednjoj adolescenciji i ukazuju da se postojeća povezanost u djetinjstvu i ranoj adolescenciji ne može generalizirati na razdoblje srednje adolescencije.

Ključne riječi

školsko postignuće; samohendikepiranje; srednja adolescencija; odnosi s vršnjacima; učenici

Hrčak ID:

162137

URI

https://hrcak.srce.hr/162137

Datum izdavanja:

28.12.2015.

Podaci na drugim jezicima: engleski njemački

Posjeta: 1.697 *