ERGONOMSKA PRILAGODBA ŽIVOTNOG PROSTORA ZA DJECU PREDŠKOLSKE DOBI
Sabina Stipanec
; Dom za starije i nemoćne osobe, Sisak, Republika Hrvatska
Andreja Bartolac
; Zdravstveno veleučilište, Katedra za radnu terapiju, Zdravstveno veleučilište Republika Hrvatska
APA 6th Edition Stipanec, S. i Bartolac, A. (2015). ERGONOMSKA PRILAGODBA ŽIVOTNOG PROSTORA ZA DJECU PREDŠKOLSKE DOBI. Život i škola, LXI (2), 81-92. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/162154
MLA 8th Edition Stipanec, Sabina i Andreja Bartolac. "ERGONOMSKA PRILAGODBA ŽIVOTNOG PROSTORA ZA DJECU PREDŠKOLSKE DOBI." Život i škola, vol. LXI, br. 2, 2015, str. 81-92. https://hrcak.srce.hr/162154. Citirano 19.04.2021.
Chicago 17th Edition Stipanec, Sabina i Andreja Bartolac. "ERGONOMSKA PRILAGODBA ŽIVOTNOG PROSTORA ZA DJECU PREDŠKOLSKE DOBI." Život i škola LXI, br. 2 (2015): 81-92. https://hrcak.srce.hr/162154
Harvard Stipanec, S., i Bartolac, A. (2015). 'ERGONOMSKA PRILAGODBA ŽIVOTNOG PROSTORA ZA DJECU PREDŠKOLSKE DOBI', Život i škola, LXI(2), str. 81-92. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/162154 (Datum pristupa: 19.04.2021.)
Vancouver Stipanec S, Bartolac A. ERGONOMSKA PRILAGODBA ŽIVOTNOG PROSTORA ZA DJECU PREDŠKOLSKE DOBI. Život i škola [Internet]. 2015 [pristupljeno 19.04.2021.];LXI(2):81-92. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/162154
IEEE S. Stipanec i A. Bartolac, "ERGONOMSKA PRILAGODBA ŽIVOTNOG PROSTORA ZA DJECU PREDŠKOLSKE DOBI", Život i škola, vol.LXI, br. 2, str. 81-92, 2015. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/162154. [Citirano: 19.04.2021.]
Sažetak Na zdravlje i kvalitetu života djeteta djeluju mnogi čimbenici. Prostor u kojem dijete boravi i uporabni predmeti kojima se koristi za obavljanje svakodnevnih aktivnosti, od higijene do igre, osobito su važni jer mogu poticati, ali i ograni-čavati razvoj i samostalnost. Registriranje različitih senzoričkih podražaja iz okoline i njihova integracija, razvoj koordinacije, spretnosti, snage i brzine, kao i razvoj koncentracije, razmišljanja i učenja te socijalnih vještina događaju se u interakciji s poticajnom okolinom. Informacije dobivene statičkim i dinamičkim antropometrijskim mjerenjem dječjeg tijela daju nam okvir za primijenjenu ergonomiju prostora i predmeta tipičnih za djetinjstvo. Dječji vrtići dječje igralište prostori su izvan doma u kojima predškolsko dijete provodi najviše vremena. Kako bi taj prostor trebao izgledati, oblikovan po mjeri djeteta, na koji način bi trebao osiguravati zdrav razvoj, rasti zajedno s djetetom i osiguravati sigurnost u svakodnevnim dječjim aktivnostima, prikazano je u ovom radu. Kako gotovo nema preporuka i radova o ergonomskom i drugom oblikovanju dječjih vrtića i dječjih igrališta u Hrvatskoj, ovaj rad predstavlja konkretan interdisciplinaran doprinos strukama koje se bave projektiranjem, korištenjem i procjenom sigurnosti prostora namijenjenog djeci. U smislu osiguravanja univerzalne pristupačnosti i poticanju inkluzije, poseban je naglasak ovog prikaza na informacijama vezanim uz pristupačnost prostora djeci koja se suočavaju s različitim razvojnim i zdravstvenim izazovima, kao što su djeca koja imaju teškoće s primanjem i obradom senzoričkih informacija ili djeci koja se otežano kreću, odnosno koriste se pomagalima za kretanje.