Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

UČESTALOST PRIMJENE KONSTRUKTIVISTIČKIH PRISTUPA UČENJU U NASTAVI PRIRODE I DRUŠTVA

Alena Letina ; Učiteljski fakultet, Sveučilište u Zagrebu Republika Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 39.336 Kb

str. 157-168

preuzimanja: 544

citiraj


Sažetak

U ovom radu provedena je komparativnaanaliza obilježja konstruktivističke i tradicionalne nastave prirode i društva.
Pritom se polazi od pretpostavke da je konstruktivistički pristup u nastavi prirode i društva bitan čimbenik u razvoju učeničkih kompetencija te da takav pristup treba predstavljati temelj suvremenog obrazovanja. U tom kontekstu provedeno je istraživanje čiji je cilj bio ispitati učestalost primjene konstruktivističkih pristupa, te identificirati najučestalije primjenjivane konstruktivističke postupke u nastavi prirode i društva. Istraživanje je provedeno na uzorku 126 učitelja razredne nastave županije Grada Zagreba i Zagrebačke županije. Rezultati pokazuju da se učitelji često koriste
konstruktivističkim pristupima u nastavi Prirode i društva te da osobito često primjenjuju postupke za aktivaciju dubljih misaonih procesa učenika. Također je detektirano da učitelji nedovoljno često povezuju nastavne sadržaje prirode i društva sa stvarnim životnim kontekstom. Dobiveni rezultati upućuju na zaključak da je nastava prirode i društva anketiranih ispitanika utemeljena na konstruktivističkoj paradigmi učenja i poučavanja. Na temelju takvoga nalaza može
se zaključiti da je u nastavi prirode i društva većostvaren pomak od tradicionalne nastave usmjerene na učitelja prema suvremenijoj nastavi usmjerenoj na učenika, što predstavlja dobar temelj za nadolazeću kurikulumsku reformu.

Ključne riječi

aktivno učenje; konstruktivistički pristup; nastava prirode i društva; tradicionalna nastava; učitelji

Hrčak ID:

162165

URI

https://hrcak.srce.hr/162165

Datum izdavanja:

28.12.2015.

Podaci na drugim jezicima: engleski njemački

Posjeta: 1.647 *