hrcak mascot   Srce   HID

Prethodno priopćenje

UTJECAJ IZRADE MODELA U NASTAVI BIOLOGIJE NA KVALITETU ZNANJA

Gabrijela Marin ; Medicinska škola Ante Kuzmanića Zadar Republika Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (29 MB) str. 171-178 preuzimanja: 179* citiraj
APA 6th Edition
Marin, G. (2015). UTJECAJ IZRADE MODELA U NASTAVI BIOLOGIJE NA KVALITETU ZNANJA. Život i škola, LXI (2), 171-178. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/162166
MLA 8th Edition
Marin, Gabrijela. "UTJECAJ IZRADE MODELA U NASTAVI BIOLOGIJE NA KVALITETU ZNANJA." Život i škola, vol. LXI, br. 2, 2015, str. 171-178. https://hrcak.srce.hr/162166. Citirano 20.11.2019.
Chicago 17th Edition
Marin, Gabrijela. "UTJECAJ IZRADE MODELA U NASTAVI BIOLOGIJE NA KVALITETU ZNANJA." Život i škola LXI, br. 2 (2015): 171-178. https://hrcak.srce.hr/162166
Harvard
Marin, G. (2015). 'UTJECAJ IZRADE MODELA U NASTAVI BIOLOGIJE NA KVALITETU ZNANJA', Život i škola, LXI(2), str. 171-178. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/162166 (Datum pristupa: 20.11.2019.)
Vancouver
Marin G. UTJECAJ IZRADE MODELA U NASTAVI BIOLOGIJE NA KVALITETU ZNANJA. Život i škola [Internet]. 2015 [pristupljeno 20.11.2019.];LXI(2):171-178. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/162166
IEEE
G. Marin, "UTJECAJ IZRADE MODELA U NASTAVI BIOLOGIJE NA KVALITETU ZNANJA", Život i škola, vol.LXI, br. 2, str. 171-178, 2015. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/162166. [Citirano: 20.11.2019.]

Sažetak
Istraživanje prikazano u ovom radu stavlja u fokus dvije različite nastavne metode koje semogu primijeniti u srednjo-školskoj nastavi biologije kod učenja sadržaja o građi stanice, o građi i ulogama staničnih organela. Glavni cilj istraživanja bio je ispitati utjecaj izrade modela stanice na učenička postignuća, odnosno kvalitetu znanja. U eksperimentu je sudjelovalo 47 ispitanika iz dvaju prvih razreda Medicinske škole Ante Kuzmanića u Zadru, smjera medicinska
sestra/tehničar opće njege. Provedeno je istraživanje u kojem je eksperimentalna skupina učenika nastavne sadržaje o građi stanice usvajala izradom modela, a kontrolna skupina radom na tekstu iz udžbenika. Nakon četiri školska sata učenici obiju skupina pisali su zadaće sastavljene od zadataka prema Crooksovoj taksonomiji, koje su provjeravale razinu reproduktivnog znanja i razinu konceptualnog razumijevanja s primjenom. Korištenjem t-testa ispitana je razlika u usvojenom znanju između učenika kontrolne i eksperimentalne skupine. Rezultati istraživanja potvrđuju prvu hipotezu u korist eksperimentalne skupine. Uočena je statistički značajna prednost učenika eksperimentalne skupine u finalnom testu. Druga hipoteza nije potvrđena, odnosno nije utvrđena statistički značajna korelacija između postignuća iz inicijalnog testa i prethodnih ocjena iz biologije iz osnovne škole. Kao glavnu prepreku u implementaciji metode autorica nalazi u smanjenom izboru nastavnih jedinica čiji se sadržaji mogu usvojiti postupkom modeliranja.

Ključne riječi
model stanice; kvaliteta znanja; nastava biologije; nastavne metode; međupredmetna korelacija; školski projekt

Hrčak ID: 162166

URI
https://hrcak.srce.hr/162166

[engleski] [njemački]

Posjeta: 545 *