hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

Odrednice kompulzivne kupnje: slučaj trgovačkog centra u Hrvatskoj

Ivan-Damir Anić   ORCID icon orcid.org/0000-0003-0179-6410 ; Ekonomski institut, Zagreb
Jasmina Dlačić   ORCID icon orcid.org/0000-0002-3592-1876 ; Ekonomski fakultet Sveučilišta u Rijeci
Lara Jelenc   ORCID icon orcid.org/0000-0002-7052-6206 ; Ekonomski fakultet Sveučilišta u Rijeci

Puni tekst: hrvatski, pdf (484 KB) str. 7-36 preuzimanja: 536* citiraj
APA 6th Edition
Anić, I., Dlačić, J. i Jelenc, L. (2016). Odrednice kompulzivne kupnje: slučaj trgovačkog centra u Hrvatskoj. Privredna kretanja i ekonomska politika, 25 (1 (138)), 7-36. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/162677
MLA 8th Edition
Anić, Ivan-Damir, et al. "Odrednice kompulzivne kupnje: slučaj trgovačkog centra u Hrvatskoj." Privredna kretanja i ekonomska politika, vol. 25, br. 1 (138), 2016, str. 7-36. https://hrcak.srce.hr/162677. Citirano 19.10.2019.
Chicago 17th Edition
Anić, Ivan-Damir, Jasmina Dlačić i Lara Jelenc. "Odrednice kompulzivne kupnje: slučaj trgovačkog centra u Hrvatskoj." Privredna kretanja i ekonomska politika 25, br. 1 (138) (2016): 7-36. https://hrcak.srce.hr/162677
Harvard
Anić, I., Dlačić, J., i Jelenc, L. (2016). 'Odrednice kompulzivne kupnje: slučaj trgovačkog centra u Hrvatskoj', Privredna kretanja i ekonomska politika, 25(1 (138)), str. 7-36. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/162677 (Datum pristupa: 19.10.2019.)
Vancouver
Anić I, Dlačić J, Jelenc L. Odrednice kompulzivne kupnje: slučaj trgovačkog centra u Hrvatskoj. Privredna kretanja i ekonomska politika [Internet]. 2016 [pristupljeno 19.10.2019.];25(1 (138)):7-36. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/162677
IEEE
I. Anić, J. Dlačić i L. Jelenc, "Odrednice kompulzivne kupnje: slučaj trgovačkog centra u Hrvatskoj", Privredna kretanja i ekonomska politika, vol.25, br. 1 (138), str. 7-36, 2016. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/162677. [Citirano: 19.10.2019.]
Puni tekst: engleski, pdf (267 KB) str. 7-36 preuzimanja: 210* citiraj
APA 6th Edition
Anić, I., Dlačić, J. i Jelenc, L. (2016). Determinants of Compulsive Buying: The Case of a Shopping Center in Croatia. Privredna kretanja i ekonomska politika, 25 (1 (138)), 7-36. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/162677
MLA 8th Edition
Anić, Ivan-Damir, et al. "Determinants of Compulsive Buying: The Case of a Shopping Center in Croatia." Privredna kretanja i ekonomska politika, vol. 25, br. 1 (138), 2016, str. 7-36. https://hrcak.srce.hr/162677. Citirano 19.10.2019.
Chicago 17th Edition
Anić, Ivan-Damir, Jasmina Dlačić i Lara Jelenc. "Determinants of Compulsive Buying: The Case of a Shopping Center in Croatia." Privredna kretanja i ekonomska politika 25, br. 1 (138) (2016): 7-36. https://hrcak.srce.hr/162677
Harvard
Anić, I., Dlačić, J., i Jelenc, L. (2016). 'Determinants of Compulsive Buying: The Case of a Shopping Center in Croatia', Privredna kretanja i ekonomska politika, 25(1 (138)), str. 7-36. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/162677 (Datum pristupa: 19.10.2019.)
Vancouver
Anić I, Dlačić J, Jelenc L. Determinants of Compulsive Buying: The Case of a Shopping Center in Croatia. Privredna kretanja i ekonomska politika [Internet]. 2016 [pristupljeno 19.10.2019.];25(1 (138)):7-36. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/162677
IEEE
I. Anić, J. Dlačić i L. Jelenc, "Determinants of Compulsive Buying: The Case of a Shopping Center in Croatia", Privredna kretanja i ekonomska politika, vol.25, br. 1 (138), str. 7-36, 2016. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/162677. [Citirano: 19.10.2019.]

Sažetak
Kompulzivna je kupnja oblik ovisnosti i predstavlja kupnju koja premašuje potrebe i raspoloživa sredstva pojedinca. Za razliku od impulzivne kupnje koju potiču maloprodavači jer pridonosi rastu prodaje, kompulzivna kupnja etičko je pitanje, jer može imati negativne posljedice za kupce, njihove obitelji i kreditore. Ovaj rad istražuje utjecaj demografskih čimbenika, čimbenika sklonosti hedonizmu i utilitarističkoj kupnji te utjecaj čimbenika maloprodajnog miksa na sklonost kompulzivnoj kupnji. Analiziran je slučaj trgovačkog centra u Hrvatskoj. Podaci su analizirani primjenom faktorske analize i modelom višestruke regresije. Rezultati pokazuju da je intenzitet kompulzivne kupnje u analiziranom slučaju identičan u odnosu na razvijene zemlje. Kompulzivnu kupnju najviše potiču sklonost ka hedonizmu i čimbenici u maloprodajnom miksu kao što su zanimljivost centra te mogućnost informiranja i učenja. Mlađi potrošači i potrošači s višim dohotkom skloniji su kompulzivnoj kupnji od starijih potrošača i potrošača s nižim dohotkom. Sklonost utilitarističkoj kupnji negativno je povezana s kompulzivnom kupnjom. Međutim, spol, atmosfera u trgovačkom centru, asortiman proizvoda i usluga te uslužnost osoblja nisu statistički značajno povezani s kompulzivnom kupnjom u promatranom slučaju. Rezultati imaju implikacije na blagostanje potrošača i menadžment maloprodaje i mogu biti smjernica u promicanju društveno odgovornog poslovanja i edukacije potrošača kako bi se smanjile negativne posljedice kompulzivne kupnje.

Ključne riječi
ponašanje potrošača pri kupnji; kompulzivna kupnja; društveno odgovorno poslovanje; maloprodajni miks; trgovački centar

Hrčak ID: 162677

URI
https://hrcak.srce.hr/162677

[engleski]

Posjeta: 1.249 *