hrcak mascot   Srce   HID

Stručni rad

PRIMJENA BPD (Build Primary Demand) MODELA RAZVOJA TRŽIŠNE STRATEGIJE TRANZICIJSKIH TRŽIŠTA

Neven Šerić
Tihomir Lukovič

Puni tekst: hrvatski, pdf (297 KB) str. 99-110 preuzimanja: 1.449* citiraj
APA 6th Edition
Šerić, N. i Lukovič, T. (2007). PRIMJENA BPD (Build Primary Demand) MODELA RAZVOJA TRŽIŠNE STRATEGIJE TRANZICIJSKIH TRŽIŠTA. Ekonomska misao i praksa, (1), 99-110. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/16090
MLA 8th Edition
Šerić, Neven i Tihomir Lukovič. "PRIMJENA BPD (Build Primary Demand) MODELA RAZVOJA TRŽIŠNE STRATEGIJE TRANZICIJSKIH TRŽIŠTA." Ekonomska misao i praksa, vol. , br. 1, 2007, str. 99-110. https://hrcak.srce.hr/16090. Citirano 22.01.2020.
Chicago 17th Edition
Šerić, Neven i Tihomir Lukovič. "PRIMJENA BPD (Build Primary Demand) MODELA RAZVOJA TRŽIŠNE STRATEGIJE TRANZICIJSKIH TRŽIŠTA." Ekonomska misao i praksa , br. 1 (2007): 99-110. https://hrcak.srce.hr/16090
Harvard
Šerić, N., i Lukovič, T. (2007). 'PRIMJENA BPD (Build Primary Demand) MODELA RAZVOJA TRŽIŠNE STRATEGIJE TRANZICIJSKIH TRŽIŠTA', Ekonomska misao i praksa, (1), str. 99-110. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/16090 (Datum pristupa: 22.01.2020.)
Vancouver
Šerić N, Lukovič T. PRIMJENA BPD (Build Primary Demand) MODELA RAZVOJA TRŽIŠNE STRATEGIJE TRANZICIJSKIH TRŽIŠTA. Ekonomska misao i praksa [Internet]. 2007 [pristupljeno 22.01.2020.];(1):99-110. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/16090
IEEE
N. Šerić i T. Lukovič, "PRIMJENA BPD (Build Primary Demand) MODELA RAZVOJA TRŽIŠNE STRATEGIJE TRANZICIJSKIH TRŽIŠTA", Ekonomska misao i praksa, vol., br. 1, str. 99-110, 2007. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/16090. [Citirano: 22.01.2020.]

Sažetak
BPD model originalan je pristup oblikovanju marketinške strategije na tržištu zemalja u tranziciji. BPD model, prateći dosadašnja tržišna iskustva, evoluira na tržištu Republike Hrvatske. Uvjete na svakom tranzicijskom, pa tako i na hrvatskom tržištu, karakterizira rastuća globalna ponuda, dok potražnja nakon eksponencijalnog rasta prelazi u fazu stagnacije. Očita je i tendencija snižavanja cijena usprkos održavanju primjerene kvalitete proizvoda. Recesijski trendovi i izražena konkurencija uvjetuju širenje poslova. Oblikovanje uspješne marketinške strategije podrazumijeva njeno razumijevanje, ali i shvaćanje pretpostavljenih taktičkih pristupa. Važno je da se marketinške strategije kontinuirano prilagođavaju tržišnim zakonitostima i specifičnostima ponašanja ciljanih tržišnih segmenata. Danas modeliranje održive marketinške strategije na tržištu zemlje u tranziciji podrazumijeva usmjeravanje posebne pažnje razlikama nacionalnog tržišta i globalnog tržišta. BPD model oblikovanja marketinške strategije je i pretpostavka uspjehu u složenim uvjetima poslovanja na tržištu zemlje u tranziciji. Uspješna marketinška strategija generira rast primarne potražnje jer podrazumijeva kontinum upravljanja proizvodom ili uslugom na tržištu. U konačnici, važno je razumijeti bottom-up pristup oblikovanju strategije, ali istovremeno uvažavajući prirodu potražnje na tržištu zemalja u tranziciji, i ključne tržišne varijable koje uvjetuju konkretna tržišna promatranja. BPD model je upravo takav operativan pristup.

Ključne riječi
model; marketing; strategija; tržište; tranzicija

Hrčak ID: 16090

URI
https://hrcak.srce.hr/16090

[engleski]

Posjeta: 2.079 *