hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

ISPITIVANJE ODNOSA SAMOPROCJENE PODUZETNOSTI I SAMOEFIKASNOSTI UČENIKA OSNOVNE ŠKOLE

Daliborka Luketić ; Sveučilište u Zadru, Odjel za pedagogiju Zadar, Republika Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (41 MB) str. 125-137 preuzimanja: 312* citiraj
APA 6th Edition
Luketić, D. (2016). ISPITIVANJE ODNOSA SAMOPROCJENE PODUZETNOSTI I SAMOEFIKASNOSTI UČENIKA OSNOVNE ŠKOLE. Život i škola, LXII (1), 125-137. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/165110
MLA 8th Edition
Luketić, Daliborka. "ISPITIVANJE ODNOSA SAMOPROCJENE PODUZETNOSTI I SAMOEFIKASNOSTI UČENIKA OSNOVNE ŠKOLE." Život i škola, vol. LXII, br. 1, 2016, str. 125-137. https://hrcak.srce.hr/165110. Citirano 21.11.2019.
Chicago 17th Edition
Luketić, Daliborka. "ISPITIVANJE ODNOSA SAMOPROCJENE PODUZETNOSTI I SAMOEFIKASNOSTI UČENIKA OSNOVNE ŠKOLE." Život i škola LXII, br. 1 (2016): 125-137. https://hrcak.srce.hr/165110
Harvard
Luketić, D. (2016). 'ISPITIVANJE ODNOSA SAMOPROCJENE PODUZETNOSTI I SAMOEFIKASNOSTI UČENIKA OSNOVNE ŠKOLE', Život i škola, LXII(1), str. 125-137. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/165110 (Datum pristupa: 21.11.2019.)
Vancouver
Luketić D. ISPITIVANJE ODNOSA SAMOPROCJENE PODUZETNOSTI I SAMOEFIKASNOSTI UČENIKA OSNOVNE ŠKOLE. Život i škola [Internet]. 2016 [pristupljeno 21.11.2019.];LXII(1):125-137. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/165110
IEEE
D. Luketić, "ISPITIVANJE ODNOSA SAMOPROCJENE PODUZETNOSTI I SAMOEFIKASNOSTI UČENIKA OSNOVNE ŠKOLE", Život i škola, vol.LXII, br. 1, str. 125-137, 2016. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/165110. [Citirano: 21.11.2019.]

Sažetak
Poduzetnost učenika često percipiramo kao ponašanje čija je pozadina složen međuodnos kvalitete i obilježja osobnosti, a koje omogućuju proaktivno djelovanje učenika u njegovoj okolini. Poduzetnost se određuje i kao kompetencija koju čini skup međusobno povezanih znanja, vještina i stavova koji omogućuju osobi da svoje ideje provede u djelo. Prethodna određenja sugeriraju procjenu i vrednovanje poduzetnosti od strane drugih, a manje kao osobni doživljaj samog sebe. U ovom radu usmjereni smo prema dobivanju odgovora na pitanja povezanosti učeničke procjene vlastite poduzetnosti s procjenom uvjerenja o vlastitim sposobnostima organiziranja i izvršavanja određenih akcija radi ostvarivanja željenih ishoda u školskom kontekstu te značenjem tog odnosa za razvoj učeničke poduzetnosti.
Cilj ovog istraživanja bio je ispitati odnos između samoprocjene poduzetnosti i samoefikasnosti učenika osnovne škole te utvrditi jesu li ti odnosi određeni spolom, dobi i školskim uspjehom učenika. U istraživanju je sudjelovalo 1962 učenika šestih i osmih razreda osnovne škole u Republici Hrvatskoj. Podatci o samoprocjeni poduzetnosti temelje se na rezultatima primjene Skale stavova prema poduzetnosti (Athayde, 2012), dok se za procjenu samoefikasnosti koristilo Upitnikom samoefikasnosti za djecu – SEQ-C (Muris, 2001).
Rezultati dobiveni primjenom skala i provedenim analizama pokazali su povezanost samoprocjene poduzetnosti sa socijalno-emocionalnom i školskom samoefikasnošću. Učenici se razlikuju pri procjeni vlastite poduzetnosti s obzirom na visoku, prosječnu i nisku razinu iskazivanja samoefikasnosti. Hijerarhijska regresijska analiza pokazala je da su značajni prediktori poduzetnosti učenika njihova socijalno-emocionalna samoefikasnost, školska samoefikasnost, a u manjoj mjeri spol i dob. Dobiveni rezultati razmotreni su u kontekstu doprinosa razumijevanju poduzetnosti učenika kao i značenja za osmišljavanje odgojno-obrazovne prakse s ciljem jačanja poduzetnosti u školskom kontekstu.

Ključne riječi
poduzetnost učenika; samoefikasnost; samoprocjena; osnovna škola

Hrčak ID: 165110

URI
https://hrcak.srce.hr/165110

[engleski] [njemački]

Posjeta: 765 *