hrcak mascot   Srce   HID

Pregledni rad

USPOREDBA ZASTUPLJENOSTI EKOLOŠKIH TEMA U UDŽBENICIMA PRIRODE I DRUŠTVA REPUBLIKE HRVATSKE I SAVEZNE REPUBLIKE NJEMAČKE, POKRAJINE NORDRHEIN –WESTFALLEN

Ivančica Jurčević Agić ; Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku Republika Hrvatska
Irella Bogut ; Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek, Republika Hrvatska
Štefanija Romštajn ; Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek, Republika Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (19 MB) str. 247-253 preuzimanja: 154* citiraj
APA 6th Edition
Jurčević Agić, I., Bogut, I. i Romštajn, Š. (2016). USPOREDBA ZASTUPLJENOSTI EKOLOŠKIH TEMA U UDŽBENICIMA PRIRODE I DRUŠTVA REPUBLIKE HRVATSKE I SAVEZNE REPUBLIKE NJEMAČKE, POKRAJINE NORDRHEIN –WESTFALLEN. Život i škola, LXII (1), 247-253. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/165141
MLA 8th Edition
Jurčević Agić, Ivančica, et al. "USPOREDBA ZASTUPLJENOSTI EKOLOŠKIH TEMA U UDŽBENICIMA PRIRODE I DRUŠTVA REPUBLIKE HRVATSKE I SAVEZNE REPUBLIKE NJEMAČKE, POKRAJINE NORDRHEIN –WESTFALLEN." Život i škola, vol. LXII, br. 1, 2016, str. 247-253. https://hrcak.srce.hr/165141. Citirano 12.11.2019.
Chicago 17th Edition
Jurčević Agić, Ivančica, Irella Bogut i Štefanija Romštajn. "USPOREDBA ZASTUPLJENOSTI EKOLOŠKIH TEMA U UDŽBENICIMA PRIRODE I DRUŠTVA REPUBLIKE HRVATSKE I SAVEZNE REPUBLIKE NJEMAČKE, POKRAJINE NORDRHEIN –WESTFALLEN." Život i škola LXII, br. 1 (2016): 247-253. https://hrcak.srce.hr/165141
Harvard
Jurčević Agić, I., Bogut, I., i Romštajn, Š. (2016). 'USPOREDBA ZASTUPLJENOSTI EKOLOŠKIH TEMA U UDŽBENICIMA PRIRODE I DRUŠTVA REPUBLIKE HRVATSKE I SAVEZNE REPUBLIKE NJEMAČKE, POKRAJINE NORDRHEIN –WESTFALLEN', Život i škola, LXII(1), str. 247-253. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/165141 (Datum pristupa: 12.11.2019.)
Vancouver
Jurčević Agić I, Bogut I, Romštajn Š. USPOREDBA ZASTUPLJENOSTI EKOLOŠKIH TEMA U UDŽBENICIMA PRIRODE I DRUŠTVA REPUBLIKE HRVATSKE I SAVEZNE REPUBLIKE NJEMAČKE, POKRAJINE NORDRHEIN –WESTFALLEN. Život i škola [Internet]. 2016 [pristupljeno 12.11.2019.];LXII(1):247-253. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/165141
IEEE
I. Jurčević Agić, I. Bogut i Š. Romštajn, "USPOREDBA ZASTUPLJENOSTI EKOLOŠKIH TEMA U UDŽBENICIMA PRIRODE I DRUŠTVA REPUBLIKE HRVATSKE I SAVEZNE REPUBLIKE NJEMAČKE, POKRAJINE NORDRHEIN –WESTFALLEN", Život i škola, vol.LXII, br. 1, str. 247-253, 2016. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/165141. [Citirano: 12.11.2019.]

Sažetak
Ekološke teme u udžbenicima služe kao pomoć u razvoju ekološke svijesti i pismenosti, glavnih preduvjeta djelovanja sa svrhom očuvanja prirodne i kulturne baštine čovječanstva. Cilj je ovoga rada bio usporediti zastupljenost ekoloških tema, metodom analize sadržaja, u udžbenicima Prirode i društva od 1. do 4. razreda osnovne škole u Republici Hrvatskoj s onima u Saveznoj Republici Njemačkoj (pokrajini Nordrhein – Westfallen), uz pretpostavku veće i bolje zastupljenosti ekoloških tema u udžbenicima Savezne Republike Njemačke kao dugogodišnje članice Europske Unije i europske obrazovne politike. Kvantitativna analiza ukazuje na znatno manji broj ekoloških tema u udžbenicima Prirode i društva u Republici Hrvatskoj. Kvaliteta obrade ekoloških tema također je bolja u njemačkim udžbenicima. S obzirom na aktivnosti učenika, u hrvatskim udžbenicima prevladava odgovaranje na pitanja iz udžbenika, što odražava pasivnost učenika tijekom obrade ekoloških tema, u usporedbi s brojnim praktičnim aktivnostima učenika koje prate obradu tih tema u njemačkim udžbenicima. Ekološke kompetencije učenika koje ih osposobljavaju za djelovanje u skladu s ekološkom svijesti, važna su pretpostavka bolje sutrašnjice, daljnjeg opstanka i razvoja života na Zemlji.

Ključne riječi
ekološki odgoj; kompetencije učenika; nastava Prirode i društva; udžbenici; odgojno - obrazovni proces

Hrčak ID: 165141

URI
https://hrcak.srce.hr/165141

[engleski] [njemački]

Posjeta: 376 *