hrcak mascot   Srce   HID

Stručni rad

Poticanje problemsko-stvaralačkog i suradničkog učenja u nastavi književnosti u osnovnoj školi

Sabina Grabar ; Zgornja Polskava, Sovenija

Puni tekst: engleski, pdf (28 MB) str. 279-288 preuzimanja: 258* citiraj
APA 6th Edition
Grabar, S. (2016). ENCOURAGING CREATIVE PROBLEM-SOLVING LESSONS AND COLLABORATIVE LEARNING IN LITERATURE CLASS IN PRIMARY SCHOOL. Život i škola, LXII (1), 279-288. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/165149
MLA 8th Edition
Grabar, Sabina. "ENCOURAGING CREATIVE PROBLEM-SOLVING LESSONS AND COLLABORATIVE LEARNING IN LITERATURE CLASS IN PRIMARY SCHOOL." Život i škola, vol. LXII, br. 1, 2016, str. 279-288. https://hrcak.srce.hr/165149. Citirano 19.11.2019.
Chicago 17th Edition
Grabar, Sabina. "ENCOURAGING CREATIVE PROBLEM-SOLVING LESSONS AND COLLABORATIVE LEARNING IN LITERATURE CLASS IN PRIMARY SCHOOL." Život i škola LXII, br. 1 (2016): 279-288. https://hrcak.srce.hr/165149
Harvard
Grabar, S. (2016). 'ENCOURAGING CREATIVE PROBLEM-SOLVING LESSONS AND COLLABORATIVE LEARNING IN LITERATURE CLASS IN PRIMARY SCHOOL', Život i škola, LXII(1), str. 279-288. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/165149 (Datum pristupa: 19.11.2019.)
Vancouver
Grabar S. ENCOURAGING CREATIVE PROBLEM-SOLVING LESSONS AND COLLABORATIVE LEARNING IN LITERATURE CLASS IN PRIMARY SCHOOL. Život i škola [Internet]. 2016 [pristupljeno 19.11.2019.];LXII(1):279-288. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/165149
IEEE
S. Grabar, "ENCOURAGING CREATIVE PROBLEM-SOLVING LESSONS AND COLLABORATIVE LEARNING IN LITERATURE CLASS IN PRIMARY SCHOOL", Život i škola, vol.LXII, br. 1, str. 279-288, 2016. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/165149. [Citirano: 19.11.2019.]

Sažetak
Suvremena nastava književnosti temelji se na komunikaciji između čitatelja (učenika), pročitanoga teksta i učitelja. Puna je izazova i za učenike, ali i za učitelje jer zahtijeva promišljanje i kritičko prihvaćanje literarnih tekstova, a potiče i dječju maštu te kreativnost. Recepcijska didaktika književnosti naglašava da uspješnost nastave ovisi o uvažavanju čitateljevih očekivanja i zato je bitno da učitelji poznaju čitalačke navike učenika i njihovo zanimanje te da to kod planiranja rada pokušaju što više uzeti u obzir. Za postizanje ciljeva nije bitno samo ono što radimo, nego i kako to radimo. Problemsko-stvaralačka nastava književnosti učiteljima pruža brojne mogućnosti za individualizaciju i diferencijaciju nastave, primjenu različitih metoda rada koje zahtijevaju učenikovu aktivnu ulogu i suradnički rad, povezivanje i primjenu znanja, potiču kritičko mišljenje te vode prema produbljenom razumijevanju književnosti. U prilogu sam predstavila nastavne sate koje sam održala u devetom (zadnjem) razredu osnovne škole u nastavi književnosti, a svi se temelje na metodama problemsko-stvaralačke nastave (na razmišljanju o književnom problemu prema De Bonovoj metodi šest šešira i na suradničkom radu; kada učenik postane učitelj; na problemsko-stvaralačkoj obradi lektire: Priče iz Shakespearea). Prikazane metode učenici su vrlo dobro prihvatili, svi su bili aktivni sudionici u nastavi, a uspješno su ostvareni i nastavni ciljevi.

Ključne riječi
aktivni učenici; čitalačka motivacija; komunikacijska nastava; kritičko mišljenje; problemsko-stvaralačka nastava; suradničko učenje

Hrčak ID: 165149

URI
https://hrcak.srce.hr/165149

[engleski] [njemački]

Posjeta: 693 *