hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

Slikar Cristoforo Tasca između središtā i periferije

Višnja Bralić ; Hrvatski restauratorski zavod

Puni tekst: hrvatski, pdf (450 KB) str. 117-132 preuzimanja: 417* citiraj
APA 6th Edition
Bralić, V. (2014). Slikar Cristoforo Tasca između središtā i periferije. Radovi Instituta za povijest umjetnosti, (38), 117-132. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/165759
MLA 8th Edition
Bralić, Višnja. "Slikar Cristoforo Tasca između središtā i periferije." Radovi Instituta za povijest umjetnosti, vol. , br. 38, 2014, str. 117-132. https://hrcak.srce.hr/165759. Citirano 19.09.2021.
Chicago 17th Edition
Bralić, Višnja. "Slikar Cristoforo Tasca između središtā i periferije." Radovi Instituta za povijest umjetnosti , br. 38 (2014): 117-132. https://hrcak.srce.hr/165759
Harvard
Bralić, V. (2014). 'Slikar Cristoforo Tasca između središtā i periferije', Radovi Instituta za povijest umjetnosti, (38), str. 117-132. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/165759 (Datum pristupa: 19.09.2021.)
Vancouver
Bralić V. Slikar Cristoforo Tasca između središtā i periferije. Radovi Instituta za povijest umjetnosti [Internet]. 2014 [pristupljeno 19.09.2021.];(38):117-132. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/165759
IEEE
V. Bralić, "Slikar Cristoforo Tasca između središtā i periferije", Radovi Instituta za povijest umjetnosti, vol., br. 38, str. 117-132, 2014. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/165759. [Citirano: 19.09.2021.]

Sažetak
Cristoforo Tasca (Bergamo, oko 1667. – Venecija 1737.) određen je
pojmom »manjega mletačkog slikara« koji veći dio karijere ostvaruje
radeći za naručitelje izvan Venecije. U članku se dopunjuju tumačenja
Tascinih radova nastalih za naručitelje u sjevernojadranskoj Hrvatskoj,
posebno u odnosu na modele i uzore s kojima se slikar susreće u Veneciji
na prijelazu stoljeća. Iznose se rezultati istraživanja slikareva opusa u
Italiji s analizama očuvanih slika u Sombrenu, Clusoneu te u svetištu
crkve San Pietro di Castello u Veneciji. Opus u Hrvatskoj dopunjen
je i novim atribucijama u franjevačkom samostanu na Trsatu i na
Košljunu te u krčkoj katedrali. Arhivski potvrđeni podatci o smještaju,
dataciji i okolnostima narudžbi, osobito za slike u crkvi kapucina u
Karlobagu, upućuju na dosad zanemarenu ulogu habsburškog dvora
u promociji slikara među naručiteljima na našoj obali, otkrivajući
istodobno osobitosti i očekivanja periferijske sredine.

Ključne riječi
mletačko slikarstvo; barok; Cristoforo Tasca; Venecija; San Pietro di Castello; Sombreno; Clusone; Beč; habsburški dvor; Petar Francetić; Rijeka; Trsat; Krk; Košljun; Karlobag

Hrčak ID: 165759

URI
https://hrcak.srce.hr/165759

Posjeta: 627 *