APA 6th Edition Ježić, Lj.F. (2016). O pojmu hrvatske filozofije. Filozofska istraživanja, 36 (1), 89-104. https://doi.org/10.21464/fi36108
MLA 8th Edition Ježić, Ljudevit Fran. "O pojmu hrvatske filozofije." Filozofska istraživanja, vol. 36, br. 1, 2016, str. 89-104. https://doi.org/10.21464/fi36108. Citirano 22.01.2021.
Chicago 17th Edition Ježić, Ljudevit Fran. "O pojmu hrvatske filozofije." Filozofska istraživanja 36, br. 1 (2016): 89-104. https://doi.org/10.21464/fi36108
Harvard Ježić, Lj.F. (2016). 'O pojmu hrvatske filozofije', Filozofska istraživanja, 36(1), str. 89-104. https://doi.org/10.21464/fi36108
Vancouver Ježić LjF. O pojmu hrvatske filozofije. Filozofska istraživanja [Internet]. 2016 [pristupljeno 22.01.2021.];36(1):89-104. https://doi.org/10.21464/fi36108
IEEE Lj.F. Ježić, "O pojmu hrvatske filozofije", Filozofska istraživanja, vol.36, br. 1, str. 89-104, 2016. [Online]. https://doi.org/10.21464/fi36108
Sažetak U članku se snova pokušava rasvijetliti u kojem bi smislu pojam hrvatske filozofije mogao biti sporan, a u kojem je smislu ipak nesporan. On se ne može čisto filozofijski utemeljiti jer je filozofiji nebitno koje je narodnosti ili jezika onaj koji filozofira, a bitno jedino da i kako filozofira. Stoga su pojmovi kao francuska ili njemačka filozofija u jednakoj mjeri sporni kao i hrvatska filozofija. Razinskim razlikovanjem znanstvenoga bavljenja filozofijskom baštinom – usporedivoga s radom antičkih biografa, doksografa, izlagatelja filozofskih nazora (αἱρέσεις) i pisaca povijesti »sljedova, loza« filozofa učitelja i učenika (διαδοχαί) – s jedne strane, i filozofiranja samoga s druge, našim pojmovima »nacionalnih filozofija« mo- žemo pridati smisleno znanstveno mjesto unutar kulturnopovijesnih studija, kakvi su povijest nacionalnih književnosti ili umjetnosti. A tada, iz vidokruga složene višejezične hrvatske kulture postaje jasnim zašto filozofijska djela naših latinista, kao i novijih filozofskih pisaca na hrvatskome, pripadaju pojmu hrvatske filozofije ili »philosophiae Illyricae«.