hrcak mascot   Srce   HID

Pregledni rad

Vizualna retorika (Istraživanja retorike u 21. stoljeću)

Gabrijela Kišiček   ORCID icon orcid.org/0000-0002-5055-9609 ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (340 KB) str. 153-169 preuzimanja: 1.436* citiraj
APA 6th Edition
Kišiček, G. (2013). Vizualna retorika (Istraživanja retorike u 21. stoljeću). Govor, 30 (2), 153-169. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/166020
MLA 8th Edition
Kišiček, Gabrijela. "Vizualna retorika (Istraživanja retorike u 21. stoljeću)." Govor, vol. 30, br. 2, 2013, str. 153-169. https://hrcak.srce.hr/166020. Citirano 18.10.2021.
Chicago 17th Edition
Kišiček, Gabrijela. "Vizualna retorika (Istraživanja retorike u 21. stoljeću)." Govor 30, br. 2 (2013): 153-169. https://hrcak.srce.hr/166020
Harvard
Kišiček, G. (2013). 'Vizualna retorika (Istraživanja retorike u 21. stoljeću)', Govor, 30(2), str. 153-169. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/166020 (Datum pristupa: 18.10.2021.)
Vancouver
Kišiček G. Vizualna retorika (Istraživanja retorike u 21. stoljeću). Govor [Internet]. 2013 [pristupljeno 18.10.2021.];30(2):153-169. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/166020
IEEE
G. Kišiček, "Vizualna retorika (Istraživanja retorike u 21. stoljeću)", Govor, vol.30, br. 2, str. 153-169, 2013. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/166020. [Citirano: 18.10.2021.]

Sažetak
Rad daje pregled relevantnih radova koji se krajem 20. i početkom 21. stoljeća bave pitanjem vizualne argumentacije, odnosno vizualne retorike. Teoretičari argumentacije i retoričari ne slažu se u otpunosti oko mogućnosti postojanja vizualne argumentacije te važnosti vizualnoga u procesu uvjeravanja. Sve je veći broj autora koji smatraju kako se slikama(fotografijama, crtežima, karikaturama, plakatima...) može argumentirati određena tvrdnja i kako se rekonstrukcijom vizualnoga ta argumentacija može evaluirati. S druge strane, postoje i autori koji upravo zbog potrebe verbalne rekonstrukcije vizualnoga ističu kako vizualna argumentacija ne postoji. Moguće je, smatraju, vizualnim elementima priznati doprinos persuazivnoj snazi diskursa, ali nikako ih se ne može smatrati argumentima. Rasprava o tome još uvijek traje i nema konačnih zaključaka. Međutim, ono s čime se svi slažu jest da je vrlo važno posvetiti više pozornosti vizualnim elementima u retorici, odnosno njihovoj važnosti u uvjeravanju i argumentaciji.

Ključne riječi
argumentacija; uvjeravanje; retorika; slike

Hrčak ID: 166020

URI
https://hrcak.srce.hr/166020

Posjeta: 1.944 *