Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Analiza dimenzija kognitivnih procesa i dimenzija znanja u udžbenicima i radnim bilježnicama Prirode i društva

Edita Borić orcid id orcid.org/0000-0003-4176-7315 ; Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Sveučilište J. J. Strossmayera u Osijeku
Alma Škugor orcid id orcid.org/0000-0002-6797-9108 ; Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Sveučilište J. J. Strossmayera u Osijeku
Ivana Borić ; Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Sveučilište J. J. Strossmayera u Osijeku


Puni tekst: hrvatski pdf 301 Kb

str. 283-296

preuzimanja: 1.862

citiraj


Sažetak

Cilj istraživanja bio je utvrditi koje dimenzije kognitivnih procesa i znanja pomoću pitanja za vježbanje, ponavljanje i provjeravanje potiču udžbenici i radne bilježnice Prirode i društva za 4. razred osnovne škole odobrene od Ministarstva znanosti, obrazovanja i sporta za školsku godinu 2014./2015. Analiza je provedena na temelju šest dimenzija kognitivnih procesa i četiri dimenzije znanja prema revidiranoj Bloomovoj taksonomiji (2001.). Rezultati ukazuju kako postoje određene razlike među pitanjima analiziranih udžbenika i radnih bilježnica te kako su najzastupljenija pitanja koja potiču najnižu dimenziju kognitivnih procesa (59%-81% pitanja iz udžbenika te 42%-71% pitanja iz radnih bilježnica) i najnižu dimenziju znanja (50%-73% pitanja iz udžbenika te 42%-75% pitanja iz radnih bilježnica).

Ključne riječi

nastava Prirode i društva; dimenzije kognitivnih procesa; dimenzije znanja; revidirana Bloomova taksonomija; udžbenici; radne bilježnice

Hrčak ID:

166184

URI

https://hrcak.srce.hr/166184

Datum izdavanja:

1.7.2015.

Posjeta: 2.827 *