hrcak mascot   Srce   HID

Medijske studije, Vol.7 No.13 Lipanj 2016.

Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.20901/ms.7.13.2

Tipologija gamera i gamerica u Hrvatskoj – neke sociokulturne karakteristike

Krešimir Krolo   ORCID icon orcid.org/0000-0002-4556-7698 ; Sveučilište u Zadru, Odjel za sociologiju, Zadar, Hrvatska
Željka Zdravković ; Sveučilište u Zadru, Odjel za sociologiju, Zadar, Hrvatska
Ivan Puzek   ORCID icon orcid.org/0000-0001-7545-9578 ; Sveučilište u Zadru, Odjel za sociologiju, Zadar, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (733 KB) str. 25-41 preuzimanja: 296* citiraj
APA 6th Edition
Krolo, K., Zdravković, Ž. i Puzek, I. (2016). Tipologija gamera i gamerica u Hrvatskoj – neke sociokulturne karakteristike. Medijske studije, 7 (13), 25-41. https://doi.org/10.20901/ms.7.13.2
MLA 8th Edition
Krolo, Krešimir, et al. "Tipologija gamera i gamerica u Hrvatskoj – neke sociokulturne karakteristike." Medijske studije, vol. 7, br. 13, 2016, str. 25-41. https://doi.org/10.20901/ms.7.13.2. Citirano 10.12.2018.
Chicago 17th Edition
Krolo, Krešimir, Željka Zdravković i Ivan Puzek. "Tipologija gamera i gamerica u Hrvatskoj – neke sociokulturne karakteristike." Medijske studije 7, br. 13 (2016): 25-41. https://doi.org/10.20901/ms.7.13.2
Harvard
Krolo, K., Zdravković, Ž., i Puzek, I. (2016). 'Tipologija gamera i gamerica u Hrvatskoj – neke sociokulturne karakteristike', Medijske studije, 7(13), str. 25-41. doi: https://doi.org/10.20901/ms.7.13.2
Vancouver
Krolo K, Zdravković Ž, Puzek I. Tipologija gamera i gamerica u Hrvatskoj – neke sociokulturne karakteristike. Medijske studije [Internet]. 2016 [pristupljeno 10.12.2018.];7(13):25-41. doi: https://doi.org/10.20901/ms.7.13.2
IEEE
K. Krolo, Ž. Zdravković i I. Puzek, "Tipologija gamera i gamerica u Hrvatskoj – neke sociokulturne karakteristike", Medijske studije, vol.7, br. 13, str. 25-41, 2016. [Online]. doi: https://doi.org/10.20901/ms.7.13.2

Sažetak
U ovom radu predstavljeni su rezultati analize internetskog anketnog istraživanja gamera i gamerica u Hrvatskoj (N = 3251) provedenog 2014. godine. Teorijski dio rada problematizira pristup mapiranju tipologije gamerskih profila, ali i samu definiciju gamera i konceptualizaciju onoga što gamerska kultura predstavlja, oslanjajući se pritom prvenstveno na odgovarajuće sociološke perspektive (Crawford, 2011). Posebno se ističe važnost proširenja standardnih sociodemografskih karakteristika na dodatne sociokulturne karakteristike gamera kako bi se uspostavila preciznija klasifikacija istraživane populacije. U metodološkom dijelu opisuje se struktura istraživačkog instrumenta te metoda klasteranalize preko koje je napravljena tipologija gamerskih profila u Hrvatskoj. Rezultati klasterske analize ukazuju na postojanje 6 tipova gamera grupiranih prema žanrovskim preferencijama te na razlike među njima s obzirom na razinu samoidentifikacije s gamerskom kulturom, s obzirom na identitet, intenzitet igranja, prakse participacije i odabrane dimenzije vrijednosnih orijentacija. Dodatna analiza klastera također pokazuje razlike između gamera s obzirom na tehnološke, sadržajne i interakcijske specifičnosti određenih žanrova te se zaključuje kako su pojedini žanrovi kompatibilni s onim igračima koji su tolerantniji prema različitim vrijednosnim orijentacijama, dok su drugi više vezani za zatvorenije i partikularne sociokulturne okvire.

Ključne riječi
videoigre; gameri; tipologija; žanrovi; klasterska analiza; Hrvatska

Hrčak ID: 166846

URI
https://hrcak.srce.hr/166846

[engleski]

Posjeta: 835 *